Hunter - vilken storlek motsvarar det?

Domino_s

Trådstartare
Någon vänlig själ som kan förklara för mej vilken storlek hunter motsvarar i svenska mått.

Såg att bl a Shire har ett mått som heter det.

Tack på förhand!

Domino_s :bump:

Sv: Hunter - vilken storlek motsvarar det?

Hunter.. tja hunterhästar brukar variera i storlek.

lite "ädlare" häst, som quarter-fullblodskorsning.

det är iaf vad hunter är för mig, eller tja, hästarna som används tävlingsgrenarna Hunter...

Tack för ditt svar!

Dock menar jag hunter på utrustning. Ska ha hem transportskydd till min valack och då såg jag att det fanns strl. Pony, Cob, Full och Hunter....

Funderade på om Hunter var nåt liknande X-Full eftersom det stor efter Full. Men sen såg jag att på andra grejor står det X-Full....
:confused:

Tror för övrigt att jag la tråden fel....:o....Ska ligga på utrustning, vill någon vänlig moderator flytta den....:bow:

//Domino_s

men hunterstorlek skulle väl passa en hunterhäst?
altså runt 160-170cm, för det är ju den "storleken" som oftast ancvänds i hunter, det var så jag menade (svarade för sent på kvällen tror jag)

det finns ju de hunterhästar som tender pratar om som används i hunterklasser (lite nättare modell av quarter/fullblod/paint) och sedan den irländska/engelska huntern (vilken jag för övrigt tror att storleken handlar om) som används till jaktridning i england och de där länderna där :p

Den är ju en lite robustare och ibland lite grövre variant av en "vanlig" ridhäst. :)

Så jag tror att hunterstorleken är lite rymligare än full men utan för den sakens skull vara "kallblodsstor" som jag tycker att x-full ofta är.

Liknande trådar

Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 018
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag är sugen på att köpa ett par Animobrallor men har långt till närmaste affär som säljer dem. Undrar därför om någon vänlig själ kan...
Svar
8
· Visningar
6 968
Senast: Elektron
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 618
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar