Hungrig hund, jämt. Vad göra?

Sv: Hungrig hund, jämt. Vad göra?

Doggy har ett lightfoder. Vi har mest använt Nutra Nuggets eller ProPlan Premium. Det finns rätt mycket light/seniorfoder att välja på.

*kl*

Min hund var väldigt hungrig förut. Han åt tidigare fyra gånger om dagen och när jag skulle skära ner till tre blev han helt ifrån sig. Han kastade sig över ALLT som gick att äta utomhus och stressade runt som en virrig höna. Försökte få honom att vänja sig under ett par månaders tid men icke... Tillbaka till fyra gånger om dagen igen så lugnade det ner sig. För ett halvår sedan var jag bortrest (med hunden) en vecka och mattiderna blev lite förvirrade varvid vi av misstag gick ner till två gånger om dagen och nu klarar han helt plötsligt av det!

Det kan ju eventuellt vara värt ett försök att ge hunden flera små portioner. Tex 8, 12, 16, 20 var min hunds mattider när han var som hungrigast... För min hunds del handlade det inte om MÄNGDEN utan om INTERVALLET.

Kan säga att han är 5 år snart... han började alltså äta två gånger om dagen när han var lite drygt 4...

Jag skulle bli över lycklig om jag hade hund som ät så bra:D 2av mina är så lagranna som det bara går bli.

Jag anser att det är tjat när man varenda gång ska äta är tvungen att talaom för henne att gå till sin plats. Och jo, jag har under åtta år tränat på att inte sitta vid bordet och tigga.. Har inte stått ut med detta, det är bara det att det har blivit värre dem senaste månaderna som gör att jag tycker det är drygt. Eller mest tycker jag det är jobbigt för henne som ska gå och behöva vara hungrig jämt o ständigt.

Det är verkligen inget hon har fått lägga sig till med under åtta år. Hade det vart det hade jag väl inte brytt mig för fem öre.. Men tack för analysen.

Men om du nu tränat under 8 år och det inte fungerar utan blir värre - vad är det som ändrats? Din inställning, hundens beteende, något i omgivningen, utfodringsrutiner? Om det blir värre bör ju i rimlighetens namn något ha ändrats. Det gäller ju då för dig att komma på vad.

Har inget ändrats och du upplever att hunden är hungrigare - har något hänt som gör att hunden gör av med mer energi? Har ämnesomsättningen ändrats? Foderbyte?

Liknande trådar

Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men... 2
Svar
20
· Visningar
2 808
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 675
Senast: Ratax
·
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något... 8 9 10
Svar
188
· Visningar
15 027
Övr. Hund Just nu upplever jag en sömnbrist som jag senast upplevde under valptiden. Min kära snart tvååriga hund har nämligen bestämt sig för att... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 102
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka