saffran

Trådstartare
vad har ni för tankar, både posetivt och negativ om valpar som är upp födda i hundgård? vad kan det finnas för nackdelar och fördelar?
 
Sv: hungård?

även om dom får komma ut och busa på "gården", och människor pysslarmed dom?

vill inte ha några personliga påhopp, utan tankar om vad folk tycker om detta enbart!
 
Sv: hungård?

för min egendel så är det negativt... vill ha mina hundar nära mig.. så även valparna.. vill kunna hålla ett vakande öga på dem..

men det är jag de :)


men tänker inte lägga mig i hur andra föder upp sina hundar...
 
Sv: hungård?

Du har knappast råkat ut för personliga påhopp :confused:

Men som jag ser det, så finns det inga fördelar alls för valpar att växa upp i hundgård.
 
Sv: hungård?

Jag tycker valpar ska vara med inne. De ska få höra skrammel från köket, dammsugare, kanske diskmaskin mm. Jag tycker det är viktigt att de får vara med i hemmiljö.
 
Sv: hungård?

Jag tycker det beror lite på hunden, jag har själv en terrier som är född i hundgård, de fick vara inne lite ibland. Dock tog vi henne en vecka för tidigt pga div. omständigheter.

Hon har iaf inga men av det, är världens tryggaste hund och har "alla hemma". Dock är det inget jag rekommenderar.

//E
 
Sv: hungård?

nej jag har inte fått några påhopp och hoppas jag slipper det också, men vissa trådar på vissa ställen verkar ha lätt för att bli det och då kanske inte alltid på tråd-skaparen utan övriga.

jätte bra svar alla har, precis sådana jag ville ha!! :bow: tack tack:bow: :bow:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
36
· Visningar
1 178
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp