Hundvänligt boende Falkenberg

Silver Girl

Trådstartare
Funderar på en långhelg i Falkenberg med hunden i sommar i samband med en rallytävling. Har lite svårt att hitta lämpligt boende och tar gärna emot tips.
Vill helst bo med egen toa och kök. Vill slippa lämna hunden varje gång jag ska på toa eller äta då det kommer vara första gången vi bor borta på detta sätt, och behöver kylskåp till hennes mat. Gärna trevligt område att promenera i också.

Har tittat på campingstugor men de närmaste campingarna hyr bara ut hela veckor under sommaren och de jag hittat lite längre bort verkar inte så hundvänliga. De har visserligen en del stugor där hund får bo men inte så att de verkar vända sig till hundägare. Är nog lite bortskämd med att flera campingar här i närheten är väldigt hundvänliga med både rastgårdar och bad.

Några tips?

(Hoppas tråden är ok, annars får moderator ta bort.)

Jag hade valt Ugglarps camping - eftersom det är så himla nära till den fina hundstranden :)

Det finns dessutom flera olika boendealternativ där husdjur är tillåtna så det går säkert att hitta något bra.

Nackdelen är väl att det inte är så centralt, men det finns massa trevliga ställen att promenera på i närområdet, är enkelt att ta sig med bil (och det går iaf några bussar/dag till både Falkenberg och Halmstad) samt stranden då :D

Jag hade valt Ugglarps camping - eftersom det är så himla nära till den fina hundstranden :)

Det finns dessutom flera olika boendealternativ där husdjur är tillåtna så det går säkert att hitta något bra.

Nackdelen är väl att det inte är så centralt, men det finns massa trevliga ställen att promenera på i närområdet, är enkelt att ta sig med bil (och det går iaf några bussar/dag till både Falkenberg och Halmstad) samt stranden då :D
Den har jag tittat på. Låter trevligt med hundstranden - heter den något så man kan googla?
Behöver inte alls bo centralt, kan ta bilen till tävlingen och om jag skulle behöva ta mig någon annan stans.

Den har jag tittat på. Låter trevligt med hundstranden - heter den något så man kan googla?
Behöver inte alls bo centralt, kan ta bilen till tävlingen och om jag skulle behöva ta mig någon annan stans.

Den heter typ ugglarps hundstrand :) (eller, @Blueberry du kanske har bättre koll?)
Borde dessutom finnas mer info om den på Falkenbergs kommuns hemsida där dom skriver om bad med hund :)

Finns en del bilder därifrån på Instagram också om en söker på platser :) Så du får ett hum om hur den ser ut :)

Funderar på en långhelg i Falkenberg med hunden i sommar i samband med en rallytävling. Har lite svårt att hitta lämpligt boende och tar gärna emot tips.
Vill helst bo med egen toa och kök. Vill slippa lämna hunden varje gång jag ska på toa eller äta då det kommer vara första gången vi bor borta på detta sätt, och behöver kylskåp till hennes mat. Gärna trevligt område att promenera i också.

Har tittat på campingstugor men de närmaste campingarna hyr bara ut hela veckor under sommaren och de jag hittat lite längre bort verkar inte så hundvänliga. De har visserligen en del stugor där hund får bo men inte så att de verkar vända sig till hundägare. Är nog lite bortskämd med att flera campingar här i närheten är väldigt hundvänliga med både rastgårdar och bad.

Några tips?

(Hoppas tråden är ok, annars får moderator ta bort.)

Ugglarps hundstrand är väl typ min bästa plats på jorden, den är så fin! Själva hundytan är inte så jättestor, men stranden i sig är så härlig. Den är ganska liten och sällan crowded, det har mest varit folk som motionerar eller är där med hundarna (eller hästarna!) när jag har varit där.

https://kommun.falkenberg.se/uppleva--gora/strander-och-badplatser/hundbad.html

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 821
Senast: hundtant
·
Hundträning Slyngeln, som nu är 20 månader, har blivit en riktigt trevlig hund. Världens goaste och mest älskvärda som älskar allt och alla, med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka