Hundvan katt?

Red_Chili

Trådstartare
Jag kommer (om allt går enligt planerna) att köpa en hund till sommaren, en hund som jag gärna vill ha kattvan. Jag vill även ha min mammas katt hundvan, så att jag kan ta med hunden när jag hälsar på henne.

Hur ska jag göra för att få katten att kunna slappna av i närheten av en hund? Hon har blivit skrämd av hund förut och har inte världens bästa självförtroende...

Kan det vara en bra idé att försöka hitta en hundvan katt i närheten som min hund kan få vänja sig vid först?

Tror ni att min idé är omöjlig att genomföra eller kan det fungera? Jag har inte alls så stor kunskap om hur katter fungerar - trots att jag haft katt i min närhet under hela barndomen så känns det som om jag inte förstår mig på dem riktigt...

Sv: Hundvan katt?

Hej!

När vi köpte hundvalp för tre år sedan hade vi tre katter som avskydde hunder. Trots detta gick det jättebra:) Eftersom hunden var valp verkade det som om katterna accepterade henne bättre. Den katt som var mest rädd för hundar låg och sov tillsammans med valpen efter ett tag och nu är de jättebra kompisar. Vi blev väldigt lättade, trodde inte att det skulle gå så lätt. Akta hundens ögon bara, om katten blir rädd/arg!

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 062
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3