H

hasselby

Den som säljer en hund valp seriöst.. hmm Ska den vara märkt då? Chip eller liknande.
Nu tänkte jag mest på blandras valpar.

För det är väl lag på att hunden ska vara märkt? Och reg i jordbruksverket? Så småning om...

Eller????

Sv: Hundvalp!

Valpen ska vara regelbundet avmaskad, id-märkt, vaccinerad och veterinärbesiktad innan försäljning.

Tack! Men det e väl inte säket att alla som säljer blandras valpar gör det..

Då letar man upp en annan om man nu prompt skaha blandras ;) De finns ju många fördelar med att köpa en renrasig som säljs enligt regler :angel:

Och ja, jag tycker det är högst oseriöst att inte tex märka sin hund, blandras eller ej :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 586
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025