Hundvalp Tik

S

strumpan

Om man skaffar sig en tik och inte vill ta valpar på henne.Vad är bäst.
Låta henne löpa ?
Sterilisering?

Sv: Hundvalp Tik

Glömde tillägga att jag fattar att man inte tar valpar på en valp :rofl:

Har en tik (visserligen bara 10 veckor ännu :smirk: ) som jag inte har tänkt ta valpar på henne. Tänker dock inte kastrera henne ändå, om hon inte får livmoderinflammation eller så vill säga.
Hon får löpa som sig bör, tänker bara låta bli att hälsa på hanhundar då :p .

Har dessutom kastrerad labbe-tik som tidigare löpte som vanligt (tills hon fick livmoderinflammation) utan att det var planerat att ta valpar på henne.

Beror på. Om hon inte mår dåligt efter löpen och det funkar i övrigt så låt henne löpa. Skulle hon blir riktigt trött och "konstig" efter löp så ta ställning till det då om det kanske är bra att kastrera.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka