hundvaktsbekymmer göteborg-kinna

escodobe

Trådstartare
Ska på anställningsintervju på ett jobb i Kinna. En tillsvidareanställning. Så om jag får det så "kan" jag inte tacka nej. Jag är inte arbetslös nu, men blir det om 1½månad. (Kan säkerligen få timvik men det är ju en osäker arbetsform och jag vågar helt enkelt inte tacka nej om jag får en chans till ett fast)

Problemet är att jag bor i kortedala och har två hundar. Jag kommer vara borta sådär 12 timmar om dan:crazy:

Den ena kan jag nog fixa en hundvakt åt där jag bor. Men min stora hund är en svårare nöt att knäcka. Jag vågar inte låta "vem som helst" ta hand om honom, han ÄR enkel och lätt att läsa men trots allt en rottis på 46 kilo och hur noga jag än var så skedde det en olycka och han hamnade i slagsmål med en annan hund förra sommaren när en hundvakt var ute med honom. Problemet är att han var just så enkel att de när de lärde känna honom inte tog mig på allvar när jag varnat dem att han ÄR stark och kan tända till mot andra hundar. Att han inte gör det 99ggr av hundra gör inte att man kan slarva.

Även om jag skaffar en professionell hundrastare så kan han ju inte ligga hemma hela dagarna. Okey att han är gammal och sover men mer stimulans än så behöver han.

Jag kommer inte orka jobba om jag måste köra bil t/r så jag måste åka kollektivt vilket begränsar möjligheterna att lämna dom på något hunddagis.
Ett av de få jag litar på ligger dessutom åt helt fel håll så då skulle restiden ligga på sådär fem timmar :crazy:.

Finns det några bra hunddagis nära där bussarna går mellan göteborg - kinna? Lillskiten fixar inte att bara stå i hundgård hela dagen, vilket annars hade varit perfekt för min stora?

Sv: hundvaktsbekymmer göteborg-kinna

Kommer du att behöva lämna den lilla långt bort, eller är den ev hundvakten nån som finns i närheten?
Tänkte på hundgårdarna vid Kallebäck, kanske hade funkat för den stora, för visst blir det rätt håll?:o
Vet ju inte hur kollektivtrafiken fungerar iom att jag aldrig åker buss/spårvagn, men det låter ju som att du har tiilång till bil iaf? Kanske kan köra första biten för att lämna hund och ställa bilen på pendelparkering och fortsätta med buss:)

Enklast är väl att fixa hunddagis i Kinna. Mig veterligen finns ett bara 2 km från centrum i Kinna. Fast det beror ju vart i Kinna du ska vara ?!

Får man fråga varför det skulle vara jobbigare att jobba om man kör bil till jobbet än åka kollektivt ? Jag tycker tvärtom. Är aldrig så trött som när jag tvingas kollektivt...myyycket nära att somna. Kör jag bil måste jag ju vara alert och vaken. Men det var bara en nyfiken fråga ;)

Får man fråga varför det skulle vara jobbigare att jobba om man kör bil till jobbet än åka kollektivt ? Jag tycker tvärtom. Är aldrig så trött som när jag tvingas kollektivt...myyycket nära att somna. Kör jag bil måste jag ju vara alert och vaken. Men det var bara en nyfiken fråga ;)

Här kan jag bara svara för mig själv, jag åker hellre buss hem än kör bil, för att jag är trött och på bussen kan jag slappna av, risk att somna om jag kör bil hem. Ibland tar jag bilen av andra anledningar, men det kan vara segt att köra.

Åker jag så långt kan jag sova på bussen på morgonen och slöa med en bok eller tvserie. Jag kan inte slumra när jag kör bil.

Satte ut en annons på blocket för ett tag sedan om dagmatte och fick också tag på en jättebra tjej. Har också en hund som jag inte gärna lämnar bort till vem som helst. Var väldigt skeptisk men såg ingen annan lösning.

De allra flesta svaren var från folk som "bara älskar hundar". Jättegoa säkert men det räcker ju inte. Men ett guldkorn är ju allt som behövs. Tycker ändå att magkänslan talar om för en vad det är för person man har framför sig. Nu har ju du haft oturen att hundpassaren inte lyssnade och din hund hamnade i bråk så kanske är det förtroendet helt förbrukat?

Finns ett dagis precis i början på Hisingssidan som jag hört gott om. Det är ju egentligen inte så långt från centralen. Men kolla på öppettiderna. Inte alltid man kan lämna innan 06.30. Misstänker att du kanske kommer behöva åka tidigt, tidigt?

Hoppas att det ordnar sig!

Jag behöver åka vid 6 och att behöva ta sig under tunneln är ett otyg.

Inte den roligaste lösningen, men har du tittat på vad det finns för möjligheter att hyra en liten möblerad lägenhet i Kinna och veckopendla? Då räcker det om du tar hundarna på bussen/i bilen tor en gång per vecka. En del arbeten ger ju också möjlighet att jobba hemma en dag per vecka så att du kan vara i Gbg från torsdag kväll till måndag morgon. Bygger på att det finns bra hunddagis i Kinna där hundarna kan vara från måndag-torsdag.

Jag har själv lite problem med hundvakt just nu. Har semester en månad till och hade dagmatte fixad till när jag börjar jobba igen, men dagmatten bröt höftbenet vid midsommar och är inte säker på hur snabbt rehabilteringen kommer gå. Min hund är inte komplicerad på något vis alls (i nuläget), men kommer bara att vara drygt 4 månader när jag börjar jobba så det känns väldigt viktigt att hitta en bra dagmatte. Har lite ångest över detta...

Hoppas att du hittar en bra lösning :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 527
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 528
Övr. Hund Hej, Jag är i en fruktansvärt jobbig sits, och jag känner att jag måste omplacera min ena hund. För hennes skull. Jag har 2 hundar...
Svar
9
· Visningar
3 360
Övr. Hund Nu känner jag att tålamodet håller på att gå ur mig när det gäller lillan och hundmöten. Jag har en sheltie tik som är 7 månader...
2
Svar
29
· Visningar
3 593
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka