Hundtransport?

Sv: Hundtransport?

Har också tyckt att de verkar "töntiga", men det verkar ju finnas några fördelar i alla fall....
 
Sv: Hundtransport?

Det är boxar så hundarna är en och en. Men visst kan man packa två-tre hundar där i om de håller sams.
 
Sv: Hundtransport?

escodobe skrev:
Utomlands är det vanligt, här i sverige har jag bara sett antingen draghunds folk eller vakhundsbolag med sådna kärror. Har i nåt sjukt ögonblick funderat på vad konskevensrna skulel bli om en sådan kärra med 10 "stakethundar" i råkar i en bilolycka.....
Jag antar att det inte spelar någon roll om du har "stakethundar" eller som jag, siberian husky, de gör nog illa sig lika mycket om olyckan är tillräckligt svår.... liksom en häst i en hästtransport också gör antar jag!
 
Sv: Hundtransport?

Jag är också bekymrad över vad som sker med en sådan kärra vid krock eller avåkning, men de verkar å andra sidan stabila. Hundarna har ju heller inte så mycket utrymme att kastas runt på och borde inte vara osäkrare än en hästtransport.
 
Sv: Hundtransport?

Okej, då vet jag! Mötte denna "mystiska" kärra senast igår;) Men nu vet jag i alla fall vad de är för nått, har tyckt den verkar rätt skum, är bara van vid hästtransporter!
 
Sv: Hundtransport?

Kicki_J skrev:
Jag antar att det inte spelar någon roll om du har "stakethundar" eller som jag, siberian husky, de gör nog illa sig lika mycket om olyckan är tillräckligt svår.... liksom en häst i en hästtransport också gör antar jag!

Jag syftade snarare på att det kan bli DJÄVLIGT otrevligt med ett tiotal chockade stakethundar som kommr lösa på en olycksplats.
"stakethundar" = sådna där vakthundar som går lösa på innhägnade utrymmen...
Oftast hyrs de ut av firmor som åker och hämtar dem på morgonen och kör ut dem igen på kvällen....
De är sällan speciellt trevliga hundar (även om undtag finns!!)
 
Sv: Hundtransport?

Där har du en poäng! Jag har inte tänkt så mycket (eller inte alls!) på att de kan komma lösa om olyckan är framme.... fast å andra siadn tror jag att om det går så illa att kärran går sönder så är nog tyvärr inte hundarna särskilt hela heller....
Jag visste inte att det finns firmor som hyr ut dessa hundkärror, har bara sett privatägda. Det är jättevanligt i "min sport", draghundar. Oftast bor de ju ute året om och har mycket mer päls än en innehund, de skulle storkna av att åka i skuffen, plus att draghundsfolk har ofta många hundar och det skulle bli lite trångt i bilen....

Vänta nu, jag är lite seg ibland, menade du att hundarna hyrs ut??
 
Sv: Hundtransport?

Såna kärror är rätt vanliga ja, när det var Schäfer-SM i närheten av där jag bodde såg jag MÄNGDER av dem...
 
Sv: Hundtransport?

Ja *hi hi* Det är hundarna som hyrs ut!! De körs ut med kärrorna till vart de ska...

(Förlåt mitt svar på nån annans fråga!)
 
Sv: Hundtransport?

Jag tycker att du kan fundera på vad händer om en typ v70 eller annan kombibil blir påkörd i bak detta är väl demolringszon denna zon är ju till för att dom som sitter i säterna ej blir skadade så kombieller hundkärra spelar nog ej någon större roll det är hundarna som blir drabbade hur vi vänder o vrider det hel
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 522
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 134
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hej, jag planerar på att skaffa en egen hund och är lite inne på en Australian shepherd. Har kollat runt rätt mycket och läst en del om...
Svar
8
· Visningar
4 810
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • KIA EV9
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp