Hundtjuvar i farten i Blekinge!

Disen

Trådstartare
Det kan vara ett typiskt rykte, MEN jag vill ändå uppmärksamma detta ifall att. Polisen i Blekinge postade en text om det på sin FB sida. En vit skåpbil utan skyltar har setts på 2 platser där personer anmält "påbörjat brott". Jag skickar från mobilen nu, återkommer med info.

Sv: Hundtjuvar i farten i Blekinge!

Enligt en vän så ska de har lyckats ta en hund i sölvesborg , de har gått ut och sagt det i radion...

Länk till Polisen Karlskronas inlägg:
http://www.facebook.com/Polisen.Karlskrona/posts/477239888964633

Onsdagen den 24 oktober vid 14-tiden försökte en person stjäla en hund ur en hundgård i Svarthövdaryd som ligger i norra Ronneby kommun. Ägaren till hunden uppmärksammade händelsen och lyckades avbryta stölden. Personen försvann i en vit skåpbil, troligen en Renault Traffic.

Det jag läste var att ägaren var hemma så hunden blev inte stulen, men det är ju säkert flera fall...

Fy tusan vilken mardröm om hunden blir stulen!! Skulle inte kunna sova eller äta eller andas om jag inte visste att han hade det bra!

Är livrädd att nån är dum eller snor honom så jag lämnar honom ALDRIG utan tillsyn. Han kan få vara i bilen (låst) om jag bara ska springa in på en mack annars är han alltid med någon av oss alt sambons föräldrar.

Fy tusan vilken mardröm om hunden blir stulen!! Skulle inte kunna sova eller äta eller andas om jag inte visste att han hade det bra!

Usch ja :crazy:

Jag ville varna här även om vi inte är så många från Blekinge, men dom som är kanske kan sprida det på FB osv.

Ja det förekommer ju på flera platser och de reser omkring vad jag förstått. Hört om jakthundar som försvinner i under jakt och blivit stulna... Fy tusan. Förstår inte att folk vågar lämna en hund utanför en affär tex...

Ja det var en i jaktlaget som sa att hans kompis fick hunden stulen under jakt. SOm tur var den gången så hade tjuvarna inte förstått att halsbandet hade GPS sändare (och som tur var kunde han spåra den med telefonen, vanlig pejl hade inte räckt). Polisen fick fast tjuvarna i Piteå med hunden i bilen...

Det finns inga gränser för vad folk kan göra..

Ja det var en i jaktlaget som sa att hans kompis fick hunden stulen under jakt. SOm tur var den gången så hade tjuvarna inte förstått att halsbandet hade GPS sändare (och som tur var kunde han spåra den med telefonen, vanlig pejl hade inte räckt). Polisen fick fast tjuvarna i Piteå med hunden i bilen...

Det finns inga gränser för vad folk kan göra..

Fy fan vad vidrigt, rent ut sagt :crazy:

Även här i Linköping är det en gubbe som fick en av sina taxar stulen under jakt för ett antal år sen.. Jag vet inte i detalj hur det gick till, men han hävdar att den tiken blev stulen den dagen :(

Jag har precis kopierat och lagt in länk och text på FB.

Fy, usch hemska tanke om någon av hundarna skulle bli stulen. Om hundarna sitter i bilen en liten stund så kopplar jag bara bort rörelselarmet. Inbrottslarmet är på, och hur det än är så vänder sig folk om och tittar om ett billarm går. Det finns dessutom inget nyckelhål på dörrarna och ingen synlig låsplopp på insidan.

Den ökända vita skåpbilen.....

Just det :p

Jag läste om den på Facebook i förrgår. Någon hade sett den i Blekinge, fotograferat och tagit regnumret och sen ringt polisen. Så nu hoppas man ju att polisen gör sitt jobb och tar fast tjuvarna.

Undrar förresten om de hittar hästarna också? För det var samma skåpbil som figurerade på Facebook och här på Bukefalos i somras. Då var de i Skåne, och då var det hästar de stal.

Den ökända vita skåpbilen.....

Så pass? Inte hört om den innan. För några år sedan var det en vit bil (någon jeep-modell tror jag) som körde runt i kvarteret där mina föräldrar bor och samlade in sammanlagt 11 katter som aldrig kom tillbaka. Närmsta grannen sa att hon trodde att personen som ägde bilen gav katterna till sina vildsvin (han har ett hägn tydligen).

Vad tror man hundarna ska användas till? En Fralla stals ur en trädgård här i mitt kvarter i somras, den återfanns aldrig. Kan tänka mig att en sådan går finfint att sälja, men andra hundar? Vågar knappt tänka tanken vidare.....

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 561
Senast: ptr
·
  • Låst
Övr. Hund Inatt kommer flera personer att sova i området för att tyst och stilla se om han visar sig, han är förmodligen skygg nu när han varit...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: rabalder
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka