Hundtillåtna bad i Sthlm?

W

Wicked

Någon som har tips på badplatser i Stockholm där hundar är välkomna?

Nu när sommarvärmen verkar vara här "på riktigt" skulle det vara toppen att kunna ta med sig grisen till badet. Tyvärr verkar hundtillåtna badplatser vara sällsynta :(

Sv: Hundtillåtna bad i Sthlm?

Nu vet jag ju inte vart i Sthlm du bor, men på Järvafältet finns det en hel del badplatser där man kan ha hund med. Vid Översjön finns några och jag tror att det finns vid säbysjön också.
Ligger dock lite "knepigt" till, så bor man inte i närheten eller vill ta en långpromenad blir det nog jobbigt.

Annars kanske man kan skriva till någon kommunsnubbe och fråga? :idea:

Någon som vet några badplatser i Tyresö?
Min hund älskar att bada! Men man är ju inte välkommen någonstans :(

Hej

Du kan ju alltid gå till Skrubba och bada med din hund, det gör vi.

Oh, det ligger ju jättenära där mina föräldrar bor! Men får man verkligen ha med hunden där? Det sitter inga skyltar som förbjuder mot det?

Nej det finns inga skyltar som säger att det är hundförbud, det fanns visst i höstas men inga nu. Det är möjligt att det kommer upp senare under sommaren men då gäller det bara den lilla stranden, tar man till höger eller vänster nere vid stranden finns det fina platser som man kan bada med sina hundar på. Vi var där senast i fredags och bada med våra hundar.

Det låter ju perfekt! Tack för tipset! :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka