Herregud vilka människor det finns...Vi bor i parhus och delar infart med våra grannar. De har en dobermann som fta behöver ut och bajsa på nätterna- och de släpper ut honom och i 9 fall av 10 bajsar han precis utanför vår garagedörr... De plockar naturligtvis bort bajset-dagen efter... eftersom vi nästan alltid ska iväg före dem betyder det att vi alltid måste kolla infarten samt ta bort bajs från den ( vi tar en spade och lyfter över det till deras sisa helt enkelt). Vi har en bra relation med grannarna och har sagt till säkert 20 ggr att vi tycker inte att det är ok att 1. de låter hunden bajsa utanför vår dörr 2. att de, om det händer, inte omedelbart plockar upp det. De ber om ursäkt, lovar att det inte ska hända igen, förstår oss osv. Och så blir det ingen skillnad ändå...
Jag vet att det finns en spray som heter catstop. Finns det liknande för hundar? Eller finns det ngt annat ( krydda? örter) som vi kan lägga ut för att hunden helt enkelt ska undvika vår del av infarten?
Tacksam för tips.
Att de inte själva inser att man måste göra ngt när hunden bajsar hos andra,,,
Jag tror att ni verkligen måste säga ifrån på skarpen. Jag tycker att de utnyttjar er!