Hundstöld, del 2

S

Svensson

Så var det dags igen! Ytterligare en hund stulen på Kungsholmen i Stockholm. Den här gången en kvinna som i ett par minuter lämnat sin blandis utanför Apoteket på Fridhemsplan... Till historian hör att det var en adoptivhund från Spanien (gammal gatuhund) som nu äntligen hade fått ett kärleksfullt hem. Han hade förmodligen precis börjat vänja sig eftersom ägaren fick hem hunden för drygt 4 månader sedan.

Detta läste jag i vår lokaltidning här hemma i morse. I samma artikel kunde man också läsa att föreståndaren för Hundstallet menade på att ca. 1-4 hundar i månaden stjäls - och det bara i Stockholm :eek:. Det är ju frågan om mellan 12 till 48 hundar per år!!! Och det är inte bara frågan om hundar som lämnats utanför affärer, utan även i t.ex. bilar (en schäfer blev stulen genom att någon krossade bakrutan på bilen - också detta i mars i år).

Det är ju fruktansvärt! Vad är det för idioter egentligen? Vet egentligen inte vad jag vill med den här tråden, mer än att uttrycka hur chockad jag blev över det jag läste.

Ja, man vill inte tänka på vad de gör med hundarna som de stulit...

Någon som provat/använder anti-stöld-selen som var uppmärksamad i HUNDSPORT för ett tag sedan? Kommentarer? Bara med anledning av tråden, själv har jag inte provat. Tänker inte göra det heller!!

Anti-stöld sele? Den artikeln måste jag ha missat. Vad är det för något?

Usch vad otäckt..
Ett ting går ju alltid att ersätta men en hund... :(

Just därför lämnar jag ALDRIG hunden utanför, annat än min kvarterslivs (Bor i en förort) där jag ber en kompis hålla uppsikt över henne.

I bilen får hon enbart sitta (I larmad bil med tonade rutor så att man inte ser henne) korta stunder och aldrig på stormarknader eller andra offentliga ställen.

Det är väldigt många hundar som blivit snodda här i området förut nämligen :( Tvivlar dock på att många vågar sig fram till min, hon skäller nämligen och det låter RIKTIGT farligt då. Hon har skall som låter mycket värre än vilken Rottis/Schäfer/annan stor hund :D

Men fy vad hemskt att leva sådär, med "hot" om att hunden skall bli stulen :(
Läste igår om en hund som "hittades" efter 17 månader borta :love:

*martha som still hoppas* ;)

Självklart ska du hoppas! Jag hoppas också för dig :love:

Och jo, det finns roligare sätt att leva på. Skulle ju vara jätteskönt om man kunde lägga in en kort promenad och SAMTIDIGT få lite handlat eller så..

Förstår inte vitsen med att stjäla hundar heller, så jättestort ekonomiskt värde har ju inte de flesta hundar, bortsett från att det är HEMSKT.
MEN, jag förstår inte heller vitsen med att lämna hunden utanför affären? Vad har den stackarn ut av att sitta där?
mvh Maria

Vad är vitsen med att ta med sig hunden i bilen??? Kanske för att de flesta hundar ÄLSKAR att få följa med t ex...att kombinera en promenad med att kunna hopp in o handla så hunden slipper bli lämnad bara för det :crazy:

Jag tycker det blivit för jävligt att man skall vara rädd för att nån skall stjäla hunden...förr(när jag var ung :D) då var det aldrig nån som stal hundar..man kunde med gott samvete binda hunden utanför affären och den var alltid kvar när man kom ut...våran hund satt t om lös utanför o väntade, både i kvarteret och inne i stan...det FANNS inte att nån skulle ta henne...men nu är folk inte kloka vad det verkar som...och man är ju egentligen inte ens skyddad här ute på landet heller....

i storstäderna tror jag att man vill ha hundar till hundslagsmål...det finns "organiserade" kamphundstävlingar och hundarna skall ha nåt att "träna på", eller så är det missbrukare som säljer för att få några hundringar till knark eller sprit :crazy:

tror jag att man vill ha hundar till

De kan säkert använda dem att testa droger och annat på också... :(

Liknande trådar

C
Övr. Hund Hej, Har vart inne här senaste veckorna och mest bara läst va andra har skrivit men tänkte nu bidra med en egen tråd, min första på...
2
Svar
26
· Visningar
1 961
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar