Hundsommar!

Glimfeather

Trådstartare
Har just anmält mig och Gandalf till vallningsläger i sommar! Det ska bli så roligt! Har varit intresserad av vallning i flera år och har till och med tillgång till får, men Sirius är ju rädd för dem. Han vi ska till är jätteduktig, lite av en idol ;)

Nu längtar jag till sommaren!

Har ni något speciellt planerat för era hundar i sommar?

Sv: Hundsommar!

Har just anmält mig och Gandalf till vallningsläger i sommar! Det ska bli så roligt! Har varit intresserad av vallning i flera år och har till och med tillgång till får, men Sirius är ju rädd för dem. Han vi ska till är jätteduktig, lite av en idol ;)

Nu längtar jag till sommaren!

Har ni något speciellt planerat för era hundar i sommar?

Vet du några vallningstävlingar i skaraborg i sommar?

Jag skulle oxå vilja gå på vallningskurs med min, men var hittar man kursutbud och tar de emot bl.ras?
Annar så går vi just nu en klickerkurs och ska gå en allmännlydn.kurs i sommar!

Jag ska gå agilitykurs och nybörjarspår nu i vår/sommar, och sen blir det väl att träna båda grenarna så mycket man bara kan :)
Annars är det ju utställningar som gäller. Vänersborg, Borås, Askersund och Norrköping/Nyköping är inplanerade. Hoppas jag orkar åka på alla..:angel:

Eftersöksträning ska påbörjas med valpen.

Cujo & Atlas ska fortsättningstränas och gå anlaget och ev några ök-spår.

Särskilt älgspårsprov ska gås med Molly och Cujo.

Molly ska gå ledhundsprov är det tänkt och Cujo + Rix ska gå löshundsprov senare under hösten och Cujo är tänkt ska testas på björn någon gång under våren/sommaren.

Det är också inplanerat att det ska gås några jaktprov med Micken och ett antal utställningar lär det bli under sommar/höst.

Annars är det vanlig konditionsträning och lydnadsövningar som gäller för alla hundar. I år kommer det vara fokus på jakthundarna mer än tidigare, nu när de flesta är i rätt ålder för prov och så ;)

Inget för min hund, men mig själv. Hoppas på ett seminarium , men det kan ha varit i höst) och ett besök på en kennel...annars ska vi träna som vanligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
579
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 593
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 878
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka