Hundsim i Umeåtrakten?

Sv: Hundsim i Umeåtrakten?

Vad ska man gå för utbildning om man vill öppna ett sim med rehab? Finns det någon på universitet eller är det någon annanstans man går? :confused:

Som sagt, dom håller på att bygga hundsim i Ume. Fast du kanske hade tänkt öppna på annan ort? :idea:

Vad är det som gör att dom inte håller måttet tycker du? Jag tycker alla utbildningar verka innehålla i princp samma sak, går ju inte att baka in hur mycket som helst på 1-2 år.

Jag tycker tvärt om. Att alla utbildningar till tex fysioterapeut har olika innehåll. (en del blir utan certifikat i "rätt" förbund till och med) Samma sak med mängden olika kurser i utbildningen, jag tycker att det ryms en hel del på bara ett år när man läser heltid. :)

Man måste nog ha gått utbildningen själv för att kunna uttala sig hurvida den var bra eller ej (eller prata med någon som gått den).

Den?

Jag tycker att jag har bildat mig en bra egen uppfattning om de utbildningar jag själv inte gått. Både genom egen research hos utbildare och elever. :)

Vilka är det du kollat upp då och är det någon du tycker verkar speciellt bra? :)

Jag har nog kollat upp samtliga i Sverige som leder till titeln Cert. Hundfysioterapeut.

Själv tycker jag helt klart att Redogs utbildning erbjuder det bästa utbudet med ett väldigt brett kursinnehåll och med välutbildade och välrekommenderade kursledare. :)

Som sagt, dom håller på att bygga hundsim i Ume. Fast du kanske hade tänkt öppna på annan ort? :idea:

När ska det vara klart och var blir det någonstans? :)

Jag blev lite sugen på att starta ett här i Umeå men när jag såg vad det är för utbildning så får jag nog lägga det åt sidan med tanke på hur svårt jag har för att lära via läsning.... :crazy:

När ska det vara klart och var blir det någonstans? :)

Jag blev lite sugen på att starta ett här i Umeå men när jag såg vad det är för utbildning så får jag nog lägga det åt sidan med tanke på hur svårt jag har för att lära via läsning.... :crazy:

Det senaste jag hörde var att djursjukhuset håller på att bygga bassäng (det var våran hundsjukgymnat här hemma som sa det) :p.

Det senaste jag hörde var att djursjukhuset håller på att bygga bassäng (det var våran hundsjukgymnat här hemma som sa det) :p.

Okej, vad jag vet har vi inget djursjukhus i Umeå längre (det var ju det som låg på g:a K4 området tidigare), är det någon veterinär som kalls djursjukhuset. Eller är det ATG de menar, men det är väl bara för hästar? :confused:

Vilka förbund tänker du på och vem är det som avgör vad som är "rätt" förbund?

Det beror lite på vad man vill med sin utbildning.
Men vill man till exempel jobba inom veterinärmedicin är det en fördel om man kollar upp förbunden som står bakom det. :)

Det beror lite på vad man vill med sin utbildning.
Men vill man till exempel jobba inom veterinärmedicin är det en fördel om man kollar upp förbunden som står bakom det. :)

Men det finns väl inget veterinärmedicinskt förbund som certifierar hundfysioterapeuter? Då måste man väl utbilda sig till sjukgymnast på humansidan? SFKM är det enda förbund jag känner till om certifierar, vilka fler förbund finns det? :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
568
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 505
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka