Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De i Skellefteå har lagt ner har jag hört. De hade inte heller någon rehabutbildad personal på plats vilket jag tycker är en förutsättning för att låta hundar rehabträna.
Tråkigt att du inte öppnar skulle verkligen behövas en i Umeå.
Har fått för mig att det ska finnas en i Skellefteå men jag är inte säker.
Vad krävs det för att öppna ett hundsim? Måste man vara utbildad på något visst område?
Nu ramlade jag ur soffan!
Remitterar strömsholm till outbildad personal?
Usch vad besvärligt
Nästa vecka får jag veta om min hund behöver opereras och om hon då kommer att behöva simträning, jag vet inte om jag har möjlighet att åka Piteå varje vecka det blir ju 40 mil per gång.... Hoppas hoppas att hon inte behöver det
Vad ska man gå för utbildning om man vill öppna ett sim med rehab? Finns det någon på universitet eller är det någon annanstans man går?
Till exempel Certifierad hundfysioterpaut eller sjukgymnast med efterinriktning på hund.
Det man bör tänka på är att se till att välja en utbildning som verkligen ger BRED kunskap i hur man rehabiliterar hundens alla leder, muskelskador, anatomi, smärtfysiologi, neurologi, fysisk träningslära och ja, jag kan fortsätta i en evighet.
(att man har koll på hunden och lagen och allt annat som krävs för företagandebiten också givetvis men det ser jag som självklart om man funderar på att starta eget)
Jag har dock sett att det dykt upp många utbildningarna som i mina ögon inte håller måttet alls. :S
Jag har dock sett att det dykt upp många utbildningarna som i mina ögon inte håller måttet alls. :S