Hundsaker - någon?!

BuenoBull

Trådstartare
Nån som har nå bra sidor där man kan köpa hundgrejjer? Typ halsband, koppel och sånt men framförallt Wp -selen! (Selen i övrigt också för den delen...) Har letat som en TOK! :rofl:

Sv: Hundsaker - någon?!

På pitbull.se vet jag att det funnits en länk i forumet då det var någon som undrade. orkar dock inte ta fram den till dig, är helt enkelt för lat :smirk: men det finns en adress hursomhelst ;) .

Precis vad jag tänkte skriva. :D

Lilja_89: Har du skaffat hund nu?

Naej! Men vi ska åka på söndag och kolla på vår ev. blivande "amstaff" hane! :) Lääängtarr! :crazy: :D

Åh vad kul! :) Du får rapportera sen!

Men då kan det inte vara så bråttom med selen, om det är en liten valp? :D (Eller är det en vuxen?)

Nej, det är ingen valp. Det är från en annons på blocket på en "Amstaff" hane på 1 år och 4 månader.

http://212.112.182.19/images/53/53-53982094353.jpg

Egentligen ska jag ju inte börja träna honom än men ville bara ha lite koll och så. ;)

Kolla på Blocket och sök på "Amstaff" Hane så kan du läsa lite om honom. Egentligen vill jag inte att köpet ska gå så fort men han är ju så fin... :angel: :)

Lilja_89 skrev:
Nej, det är ingen valp. Det är från en annons på blocket på en "Amstaff" hane på 1 år och 4 månader.

http://212.112.182.19/images/53/53-53982094353.jpg

Egentligen ska jag ju inte börja träna honom än men ville bara ha lite koll och så. ;)

Kolla på Blocket och sök på "Amstaff" Hane så kan du läsa lite om honom. Egentligen vill jag inte att köpet ska gå så fort men han är ju så fin... :angel: :)

Tänk bara på alla varningar som nu gått ut om att köpa hundar på blocket. Varningarna har stått i hundsport och andra hundtidningar om folk som sätter ut importerade hundar och liknande som är aggresiva och som de bara vill tjäna pengar på. Man har hört många historier och folk som köpt hundar, de har varit snälla när de hälsat på en stund men sen när de köpt hunden och den flyttar in hos sin nya ägare så har det bara varit problem. Gå först in och läs på hundsport.se tycker jag och kolla vad du ska tänka på. Har hunden stamtavla t.ex har den inte det ska man akta sig. Men hoppas på det bästa för din skull :) Skriver inte det här för att vara elak utan bara för att uppmärksamma dig om vad du ska tänka på.

53-53982094353.jpg

vilken fin:love:

Han var jättefin. Men gör inget förhastat, eftersom du säger själv att du inte vill att det ska gå så fort..

Han var väldigt fin. De verkar väldigt måna om att få iväg honom.

Fast jag är andå tveksam till att köpa en 1,5 årig hanhund på blocket, tänk om allt prat i annonsen bara är snack? Hoppas du tänker efter många gånger, och känner av situationen, innan du tar hem honom.

Vill inte bara vara negativ, allt kan ju gå super :banana:

Senast ändrad:

Vibri har jätte fina koppel och halsband. Skulle själv vilja ha ett sånt! :) Annars är ju B och E kopplerna väldigt bra också.

Tack så mycket för info, ska tänka på det och gå in och läsa på hundsport! :bow:

Tack alla andra också! Visst är han fin! :love: :bump:

Förresten vilken "avdelning" på hundsport ska jag gå in på??

Senast ändrad:

Lilja_89 skrev:
Tack så mycket för info, ska tänka på det och gå in och läsa på hundsport! :bow:

Tack alla andra också! Visst är han fin! :love: :bump:

Han är jättefin :) Verkligen och bra att du ska kolla upp det närmare. Hoppas han är en kanon hund. Lycka till och meddela oss om hur det går.

Aja, skit samma. Frågan var i vilket bolag du har din vovve försäkrad i? Som jag har fattat det får man inte ha pitbulls försäkrade? Fast har du renrasig pitbull eller har du amstaff? :o :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 605
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 067
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka