Hundregler?

Sv: Hundregler?

Det finns ju funderingar kring kvalster andra småkryp om de får vara i sängen. Jag tycker det är mysigt men alla gillar inte. Det kan bli rätt trångt i sängen. De små fröna tar ju för sig också. Men koppla filt till var de får ligga kan ju vara en bra idé. Det är ju annars lätt att det blir smutsigt också eller rivmärken.

Här hemma så är det egentligen no no till att ligga och snarka i sängen om man är hund.. men när husse jobbar natt såblir det så tomt och ensamt i sängen så då smyger vi, jag och vovvarna.

Förr låg de alltid i sängen med oss. Det var visserligen trångt med 2 25kgs klumpar mellan oss men väldigt mysigt. Lägg sedan till 2 katter på det..
Men efter att husse fick en fästing krypandes på sig så fick jag välja mellan han och hundarna..:p

Sen att sängkläderna såg ut som f*n pga allt hår är en annan 5:a;)

Annars så får de vara överallt i huset,till husses förtret.. :D

Han får vara i två av tre hörn på soffan, i den hörnan han inte får vara sitter husse oftast och pågrund av allergi får han inte ligga där. Han gör det väldigt sällan, och flyttar genast på sig om man säger till honom,

i sovrummet får han inte inte inte gå in om vi inte säger att han får. Och det gör han aldrig heller även om dörren står öppen. Det händer väldigt sällan att han fåt komma upp i sänge. Och i sånna fall får han endast ligga på min sida

Eftersom jag inte gillar att ha en löptik eller snoppdroppshane i sängen får de inte komma upp i sängen. Däremot får de vara i soffan på filt som lätt tvättas. Men vid pälsfällningsprioder får de inte komma upp där heller. Då får de vackert ligga i sköna biabäddar på fårskinn. (Har dom det bra eller?:eek:)

Mina hundar är i både säng och soffa. Aldrig haft några diskussioner om det här hemma!

(Men visst ibland ångrar man att den stora 40 kilos klumpen ligger i sängen...)

Måste vara tungt:cry:. Hade för mig att jag läste om er för ett tag sen? (din pojkväns kompis kampade med din hund?) Eller blandar jag ihop dig med nån annan?

Sorry OT:o

/M

Min lille jycke får vara i sängen hemma hos mamma- men inte hemma hos pojkvännen eller när han är hemma hos mamma. Vovven har lärt sig snabbt- när pojkvännen är på besök försöker han inte ens hoppa upp i sängen.
Hemma hos pojkvännen får han inte vara i soffan- där hoppar han dock alltid upp när vi inte är hemma. Hårigt hårigt.. Tur att det är skinnsoffa.

Annars är väl reglerna ganska basic:
Inte tigga, inte hoppa, inte dra i kopplet, gå och lägg dig när jag säger att du ska, tugga inte på grejer som inte är dina, lek inte inomhus och försök inte gå före mej genom dörren.
Låter som ett riktigt militärläger, men min hund verkar vara nöjd med livet ändå :D

Måste vara tungt:cry:. Hade för mig att jag läste om er för ett tag sen? (din pojkväns kompis kampade med din hund?) Eller blandar jag ihop dig med nån annan?

Sorry OT:o

/M

Nej, det tror jag inte.

Den nya ägaren visade sig vara en liten ***** lurifax. Fick se en video och höra en del.

*kl*

Våra får vara i både sängar och soffor. Det är ju så mysigt och trevligt:love: Men sen är ju våra hundar små och icke-fällande..

Men med valpar och unghundar är regeln dock annorlunda; de får bara vara i soffor/sängar när de utan problem kan hoppa upp och ner själva!

Gilly

Hon får inte vara i några möbler förutom i soffan om vi bjuder upp henne och då får det bara vara för kel, dvs hon sitter i knät. Detta händer kanske en gång i månaden och då för att jag lyfter upp henne och om jag har tur lyckas kela i typ 30 sekunder innan hon ålar sig ner på golvet igen. Hon har aldrig försökt hoppa upp själv, gillar golvet!

Inga hundar vare sig i soffa neller sängen. Gäller såklart även hundar som är här på besök. Katterna skiter tyvärr i de här förbuden :cool:

Mina småskitar får vara i både soffan och sängen.
Vi var jättesmarta som köpte vita tygsoffor :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka