E
elsa_carlsson
jag vet att det poppar upp såna här trådar hela tiden, men det vore väldigt snällt om ni kunde ge lite tips iaf. jag letar efter en lagom stor (vilket i det här fallet innebär ganska liten, dock inte så liten som ex. cavalier king charles spaniel) hund som sällskap åt svärmor. Hon behöver komma ut och få bättre kondition. Aktiveringen kommer nog bli lite godissök eller så, så det får inte vara en hund som kräver så mycket mer än sällskap och aktiveringsleksaker (känns det som). Hunden får heller inte kräva för mycket pälsvård, bör nog vara korthårig.
vad tror ni? jag testade att göra något test, men jag tyckte inte det funkade så bra. Jag fick då bla förslag king charles spaniel, men när jag kollade upp den så säger de att den behöver pälsvård en gång om dagen... Hundar som jag tror är i rätt storlek är dvärgpinscher eller dvärgschnauzer, men jag har ingen erfarenhet av någon av raserna.
vad tror ni? jag testade att göra något test, men jag tyckte inte det funkade så bra. Jag fick då bla förslag king charles spaniel, men när jag kollade upp den så säger de att den behöver pälsvård en gång om dagen... Hundar som jag tror är i rätt storlek är dvärgpinscher eller dvärgschnauzer, men jag har ingen erfarenhet av någon av raserna.