Rurik
Trådstartare
Sist författade jag en tråd om våran vita herdehund, och efter ett samtal med skolan, och deras instruktörer där dottern och hunden bor, och även duktigt hundfolk i vår närhet bestämde vi oss för att låta hunden somna in. Sedan har jag väl själv sneglat på den något ålderstigne labradorherren som fyller 11 år att det är även dags för honom att vandra vidare. Men först ska vi hämta oss efter den första förlusten...
Det är då dottern som söker sig en ny hund att jobba med, en egen "smörhalva" att ta med sig till skolan ( hon går på ett naturbruksgymnasium inriktning hund), så hunden ska bo och bruka med henne under veckorna, men även vara en trevlig och go familjemedlem, en tanke från hennes sida är väl att utbilda hunden till vårdhund, vilket gläder mig...
Dottern pratar om Australian kelpie en ras jag bara sett på bild, hon har en klasskompis som också bor på skolan som har en kelpie.
Jag har "snöat in" på rasen dobermann, även denna ras har dottern stött på.
och min dröm ras är en siberian husky.
Så kära bukefolket ge oss tips och egna erfarenheter kring ras val mm.
Det är då dottern som söker sig en ny hund att jobba med, en egen "smörhalva" att ta med sig till skolan ( hon går på ett naturbruksgymnasium inriktning hund), så hunden ska bo och bruka med henne under veckorna, men även vara en trevlig och go familjemedlem, en tanke från hennes sida är väl att utbilda hunden till vårdhund, vilket gläder mig...
Dottern pratar om Australian kelpie en ras jag bara sett på bild, hon har en klasskompis som också bor på skolan som har en kelpie.
Jag har "snöat in" på rasen dobermann, även denna ras har dottern stött på.
och min dröm ras är en siberian husky.
Så kära bukefolket ge oss tips och egna erfarenheter kring ras val mm.