hundpassning ,så dyrt? vad är rimligt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tre4
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 3 014
T

tre4

jag behöver hundpassning till min hund en vecka när jag ska åka utomlands ,mejlade på en annons där en tjej erbjöd sådan passning .

frågade vad det kostade hon tog 150 kr dygn!!
skulle alltså bli över tusen kronor för en vecka??
tyckte de va fruktansvärt mycket, då jag har för mig att hundpensionat tar ungefär detsamma och dom betalr ändå skatt osv.

vad tycker ni?

man kan ju unda vad hon gör med hunden när hon tar 150 om de ingår långpromenader och aktivering ,hon hade själv hund och barn.
så min hun dskulle ju ändå inte vara nummer ett där.

Sv: hundpassning ,så dyrt? vad är rimligt?

tycker inte 150kr dygn är så mycket? Jag menar hon tar ju hand om din hund 24/7?

Jag fick 1000 kronor när jag tog hand om en häst i fem dagar. det tyckte han jag va värd...men de kanske finns någon annan som vill ta hand om din hund billigare, vad vet jag.

sen, ligger inte den här tråden fel?

Tycker det låter rimligt, jag skulle lätt betala det om jag ansåg hundvakten vara absolut rätt.... Det ska inte vara något "panikval" utan det ska kännas bra att lämna hunden där... (inge kul sitta och oroa sig under semestern, hur hunden har det hemma)

oroa mig kommer jag nog göra iaf:)

okej så de kostar så mycket alltså, tycker ändå det är väldigt dyrt ,
dock inte dyrt om de skulle vara ett hundpensionat eller liknande.

joo hon har min hund 24/7 men min hund sover bara inne och är supersnäll både ute och inne.

så är de verkligen så jobbigt för henne att ha en hund hemma hos sig bara.

Räkna ut vad det där blir i timlön så blir det inte speciellt dyrt :p

Jag tycker det låter som ett bra pris!

När jag passade en hund i vintras så fick jag 600:- i veckan (5 dagar). Då var det från 10 till ca 15-17.

Så jag tycker att det är billigt.

En hund till märks. Jag har 2 hundar själv och passar min systers hund ibland, alla jättesnälla men det märks och blir mer jobb, mer tålamodskrävande, mer liv och rörelse och kräver mer ansträngning med 3 än med 2! Eller med 2 om man bara hade en hund för den delen.

Speciellt när hundarna inte känner varandra, det är klart det blir mer jobb för henne.

150kr per dygn tycker jag faktiskt är väldigt LITE. Jag menar, hon tar hand om din hund dygnet runt.. men det är väl bara att kolla runt efter andra alternativ o jämföra om du tycker det var för mkt?

Helt rimligt. Jag fick 100:- per dag när jag hade en hund som jag gick 2 promenader med och hade mellan ca 8-16. En annan har jag fått 40:- i timmen för, då har det oftast gällt passning på kvällen ca 4 timmar med en promenad (han kan inte vara själv).
En hund fick jag 150:- för, valp som jag hade mellan ca 9-14. Var inte fullt rumsren så man fick hålla koll på när hon började bete sig avvikande och då springa ut med henne.

Det är jobb med extra hund, bara att behöva hålla i två koppel är jobbigt. Så måste man ju självklart aktivera den lite ibland.
Hålla koll vid mattiderna att ingen hund äter upp den andres mat osv.

Helt rimligt.

Jag betalar min dagmatte 100kr per dag och då har hon hunden i 6-8 timmar. Skulle jag lämna bort henne hela dygn skulle jag vara beredd att betala 200kr/dygn.

Jag tycker att priset är rimligt, men däremot skulle jag inte våga lämna någon av mina hundar till en för mig okänd privatperson i en vecka.

Folk har så konstig syn på hundhållning ibland. Vem vet vad de hittar på med hunden!:eek: Nej, jag föredrar faktiskt BRA hundpensionat där allt sköts proffsigt (samt har försäkringar mm) eller att lämna hunden till någon jag känner.

Vi har lämnat våra hundar på ett hundpensionat av och till i femton år. Hundarna bor i kennel och har med sig egna sängar. De får mat det antal gånger per dag man själv sagt till om. Vid fint väder vistas de i uterastgårdar mycket och oavsett väderlek går de tre promenader/dag. Personalen utför viss pälsvård och umgås med hundarna i samband med skötseln. Jag tycker det är tryggt. Hundarna sköts proffsigt och jag VET att det inte är någon som ska "uppfostra" dem för att de ska passa in hemma + att de inte kommer att umgås med någon annan - presumtivt ilsk - hund för att det ska funka i hundvaktens vardagen. Alla försäkringspapper är klara och man skriver på fullmakt att de personalen får uppsöka veterinär vid behov.

Som sagt - om man lämnar en hund till en okänd privatperson som tar betalt svart... hur vet man att hunden inte är såld när man kommer hem?:eek:

Senast ändrad:

Jag tar själv 150kr/dygn när jag passar andras hundar. Och ingen av mattarna/hussarna har ifrågasatt detta.

Skulle du lämna hunden på pensionat skulle du få betala minst lika mycket. Och då tror jag att de flesta hundar har det bättre hos en privatperson.

Och en hund till märks mycket även om den bara sover inne.

Jag tycker att 150kr/dygn är billigt.
Jag skulle absolut inte passa andras hundar för mindre.

Skulle aldrig lämna någon av mina 4 hundar till någon okänd människa. Hellre får de sitta på pensionat där jag litar på att de inte utsätts för felaktigheter. En för mina hundar okänd person erbjöd sig att ha en av mina hundar i några dagar så att jag skulle slippa en extra resa och hämta henne pga olika omständigheter. Men nej tack! Jag åkte 100 mil för att inte utsätta hunden för denna nya människa, miljö och en stor flock nya hundar... Hon hade säkert klarat det toppen men jag ville inte utsätta henne för situationen.

Tycker det är ett rimligt pris. Hur mkt hade du tänkt att ge?
Jag är dagmatte o får 400kr i månaden, dvs: jag sa själv att jag tar 400kr, det täcker mina bussresor tur o retur. Tar jag hand om honom över en helg så får jag 100.

Jag kräver inte mycket mer, det är sällskapet jag är ute efter.

Senast ändrad:

Jag tycker inte att det är dyrt.
När jag var dagmatte för 13 år sedan fick jag 50 kr/dag (8 timmar) och 200kr/dygn de få gånger det behövdes.

Men jag säger som många andra, om jag måste lämna mina hundar kontaktar jag hellre ett hundpensionat än en privat person jag inte känner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka