Sv: Hundnamn

Toypudel = Kilroy

Rottweiler = Sune

Labrador = Dåren

:D

Spike, Billy, Zeb, Simson, Tyson, Leo, Zigge, Henry, Tino, Dino, Ville, Mille, Hugo, Charlie, Pajas, Ture, Affe, Indy m.m......

Senast ändrad av en moderator:

Det tuffaste tycker jag är att döpa en hund som ser farlig ut till något jätte töntig och en som ser töntig ut till något jätte farligt ;)

Det är ju beroende av vad det är för ras! vilken ras är det?

Tay
Zazoo
Treo
Skaa
Ego

Jag kan utöka min lista lite :idea: Hade den varit trefärgad hade dock Treo varit riktigt klockrent! :D

Iglo
Akilles
Boss
Fight
gizmo
Hardy
Kotten
Lucifer
Nasse
Nike
Oboy
Othello
Ozzy
Texas
Viggo
Viper
Yrax
Zhar

Nike är väll ett bra namn !? Min klasskompis hund heter Torsten :D

Några namn :

Lakris
Sigge
Bandit
Peppe ---- ( Tänker på let´s Dance )
Zorro
Sixten
Andy
Jack
Black Star

Gunnar var trevligt :banana:

alfons
Birk
Arrak
Kim de tre sist nämnda är lätta o korta med men alfons är ju himla sött.min pappas hund irländs setter heter birk men från början hette han alfons:banana:

Casper, Disel, Sigge, Trassel, Rassel ( det ska jag döpa min nästa JRT hane till, jätte sött tycker jag!)

Min mammas arbetskamrat hade en strävhårig tax som hette Lennart! Hur cool som helst! :rofl:

Hmmm.....har en kompis som har/Har haft hundar som heter
To(Teo)
Roland(Rolle)
Hubert(hubbe)
Karlsson

:D

Eller varför inte Tie (Taj), som den fruktade slagskämpen till hockeyspelare TIE DOMI som spelar med Sudden!:D

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 238
Senast: MML
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
887
Senast: ufot
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
457
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?