Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Haha, skulle kunna vara så? =) Han äter ju som en hel labrador (eller ja riesen tycker ju jag då) rent allmänt, det snarare inhaleras än äts. Men kalkonen lekte han med. Enda annat i matväg jag sett honom leka med är sånt han eg inte tycker är så gott, dvs morötter och grisöron. Allt annat försvinner innan man ens hunnit se var det tog vägen ;)
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

har själv en allergihund som inte tål någon form av fågel ö h t.... för ett år sen hittade jag ett foder som heter James Wellbelowed med lamm o ris. Inga tillsatser av någon annan köttart bara lamm..... min hund mår bättre än någonsin just nu....:) Lycka till!
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Som jag skrev så har jag provat JWB anka & ris, men han kliade enormt av det. Vilket inte borde vara pga ankan, iom att han aldrig ätit det förr. Nu kan han ju ha korsreagerat, men det kan vara någon av spannmålen - de har ju tyvärr inte bara en sorts spannmål.
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

*lite KL och uppdatering*

Blev Robur Genuine Lamb & Rice. Lite orolig över väl många kolhydratkällor, men *peppar peppar* än verkar det går bra. Hoppas hoppas det håller i sig.
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Och liten uppdatering igen. En säck uppäten, inget antihistamin längre och inget kli. Wohoo!!
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Toppen att det verkar gå åt rätt håll. Håller han vikten bra då? :bump:
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Tyst nu, förstör inte min glädje :devil: Det är bara.. nyttigt.. att vara slank..

Nej, han väger inte riktigt som han borde, den står dock stilla, han går inte ner mer, men han ligger ungefärligen 3 - 4 kg under vad han 'borde' väga. Tyvärr.
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Men det vet vi ju att det bara är bra att vara lite slimmad. Att han står still är ju positivt. :banana:
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Jo, jag har valt att kisa lite och acceptera, sålänge han inte går ner mer. Det är ju inte skadligt, även om det inte är idealiskt (och han går härhemma under epitetet 'Skinn-o-ben'..), och det beror ju inte på att han svälter direkt om man säger så. Pappas tik såg etter värre ut ända tills hon var 2 år, svårfödd sak och DÅLIG aptit. Viktor äter ju förvisso allt han får, men han får 14 dl redan, och känns inte rimligt att trycka i honom 20 dl mat/dag, rent för magen osv.
 
Sv: Hundmatsbryderier igen - hjälp! Kycklingfritt foder?

Gamla Münstern vi hade var sådär. Han åt precis så att han inte var utmärglad. Spelade ingen roll att byta foder eller vad som. Men han levde tills han var 12, glad och pigg och jagade som 17. Så jag vet inte hur orolig man ska vara. Valpen som vi har nu äter ju lite i underkant egentligen, men går upp i vikt och är pigg och glad så... Tja. Som sagt, man kisar lite. ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 273
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp