F

Fnurra

Min valp (5 månader) är väldigt matfixerad och hungrig jämt :crazy: Nu får hon 4,5 dl torrfoder om dagen +en hel del godis när vi tränar.
Problemet är att nu är hon hungrig hela tide , dammsuger golv och bänkar efter nåt ätbart ,tuggar på mig etc.
Ger jag henne mer mat blir hon alldeles för tjock..
Så nu till min frånga: Finns det hundmat som ger ökad mättnadskänsla?

Vad får hon för mat nu?

Du kan dryga ut maten med rivna morötter, andra grönsaker eller ge henne lite popcorn. Alternativt ge henne några dl filmjölk som mellanmål.

vad är det för ras? vissa raser är hungrigare än andra, labbar t ex. min vuxna labbe får bara 5-6 dl torrisar + godis. min schäfer får numera hela 6 dl sedan jag bytte till ett seniorfoder. de är hungriga mest hela tiden, men de vet att de bara får mat på bestämda tider.

4,5 dl mat om dagen är inte mycket för en sådan hund, min Golden får ca 2 dl foder 4 gånger om dagen.

Matglada valpar kan man ge vuxenfoder istället och ge lite mer än vad man hade gjort med valpfoder. Testa att ge RC Maxi Adult, helt ok foder att ge även till valpar! Jag ska själv börja ge min Golden det nu, hon är 10 veckor.

RC Maxi adult innehåller 29% protein och 16% fett. Vill du ha mindre fett så finns RC Maxi Light med 27 % protein och 11% fett. Kalcium och fosforhalten ligger på ungefär samma nivå på RC Maxi foder.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: GardenAngel
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 286
Senast: Sol
·
Hundhälsa Kastrerade min snart 2 åriga tik för 3 månader sedan. Fick rådet av vet. att sänka fodergivan hon fick redan från första början eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 506
Senast: lizzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka