hundmat vilken skillnad är det på de olika

Rotterö

Trådstartare
Någon som är bra på att kolla upp skillnaden på alla olika märken
fast det skall bara vara lamm och ris
Vad är det som skiljer dom åt?? Olika priser??

Sv: hundmat vilken skillnad är det på de olika

Det är ju en massa annat än bara lamm och ris i maten. De billigare fodrena innehåller till största delen billigare ingredienser som en massa spannmål och de dyrare mer kött. Läs innehållsförteckningarna på paketen, det som står först finns det mest av i maten. Själv satsar jag på så lite spannmål som möjligt eftersom det är onaturligt för hundar att äta det och min hund får kli och dålig päls av det.

Jo jag vet att spannmål inte är så bra.
men det skiljer inte så väldans på dessa olika märken.
hjälp mig att hitta det som är bäst av alla olika märke
finns en uppsjö olika märken

jämför alla
med Lamm o Ris vilken av dom som är bäst vad som skiljer dom åt

Vilka är "alla". Vilka märken har ett lam och ris-foder? Vad har du för hund? Varför vill du ha just lamm och ris?

NUTRO lamm o ris , lonestar lamm o ris, bäst in schow lamm o ris,Jyckeberga hundfoder lamm o ris ,CARRIER LAMM & RIS ,James Wellbeloved Lamm ,Hills lamm o ris
Detta är några märken jag hittade

Jag kikade lite också. Har du kollat på Robur från Doggy? Det är ju ett av de bättre svenska fodren och innehållet såg bra ut!

Hon gillar lam o ris äter det nu bäst in schow

ingen som vet vilket av dom som är bäst

Det finns ingen som kan säga att ett av dom fodren skulle passa bättre till din hund än ett annat.
Det finns tyvärr inget foder som passar och fungerar bra på alla hundar.
Det är olika vad din hund har för behov och fungerar bra på.

Jag tänkte bara på vilket som är bäst i näring protein , utan spannmål osv . Inte till min hund utan allmänt bäst

Det är ju bara att kolla på innehållsförteckningarna. Där står precis vad maten innehåller och hur mycket protein och energi det finns i.

Jag tänkte bara på vilket som är bäst i näring protein , utan spannmål osv . Inte till min hund utan allmänt bäst

Bäst för vad?
Det är ju det som är grejen. Man kan inte säga att nått foder är bäst. Det finns bättre och sämre.

Om någon säger att Hills är bäst, så skulle jag kunna säga att det är sämst pga att min hund inte klarar mkt protein tex.

Vilket foder som är "bäst" är väldigt varierande från hund - hund, människa - människa.

Lite tankar om hundfoder-är absolut ingen expert men har letat svar på vad som är bäst länge.

Eukanuba har ju ett sortiment för jakthundar eller andra mycket krävande med proteinhalter upp till 32 eller 28. Jag har haft det på min hund en period. Men har sakteliga bytt till först royal med 26 % och nu best in show 23 procent. Hunden mår lika bra nu och har lika fin päls. Men jag slipper lägga ut 700/månad på mat. Dessutom vill jag gärna ha svenskt foder, inte franskt kött eller amerikanskt. Det är ju helt fel om man är miljö och djurvän.

Är nyfiken på magnussons ekologiska...

Vet många gårdshundar som äter doggy, vov, granngårdens eller ännu billigare, och de har blivit både 14 och 16 år gamla och fullt friska på det. Såklart slinker det ner en hel del rester till en gårdshund på landet...men jag tror faktiskt att man inte ska stirra sig blind på märke, utan på hundens behov.
I sverige säljs inget foder som inte är tjänligt som föda åt hundar.
Tycker den största boven i hundfodersammanhang är människor som göder sina hundar med "snacks" kakor och ostskivor, där har du en hälsorisk.. :)

32 eller 28 var väl inte så mycket i protein? På det som jag ger är det 40% och jag slipper allt spannmål.

Jag funderade bara på detta med dess olika märken men samma lamm o ris.
Visst kan jag sätta mig och kolla alla. Men det brukar finnas duktiga här inne på buke.

Det sägs ju hela tiden att doggy inte är ett bra foder varför??
Jag har haft 2 rottisar som blivit 12 o 10 år. De har ätit doggy.

Min kennel tycker att lonestar är det bästam dom har lamm o ris dyrt

Lone Star lamm och ris kostar ca 437kr och innehåller: Torkat lammprotein (lammköttmjöl), malet ris, malen majs, majsglutenmjöl, malen havre, kycklingfett, torkat kycklingprotein, naturligt lammsmakämne, torkat bryggerijäst, lecitin och ester-C. Det är 26%protein och 16%fett i den.

Doggy ses väl som ett "sämre foder" då största ingerdiensen ofta är något form av spannmål. Doggy energi innehåller t.ex. vete som största ingerdiens följt av kycklingköttmjöl. Men ska man se till naturen är det ju mycket kortare sträcka att transportera doggy (sverige) än lone star (texas).

Men de flesta fodersorter har hemsidor där innehållet står (lupus har lone star, doggy och 1st choice vet jag med har hemsidor)

Senast ändrad:

Bäst in schow det hon äter i dag har 22%protein 12% rå fett
finn ett med 26% 14 % extra heter det

men dessa fodren är billigare

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 126
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 441
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka