Nä det har jag inte glömt. Som jag svarade innan så var det för att jag kan inte tänka mig att hundar äter majs, äpple eller andra grönsaker/frukter ute i det vilda. Därför skrev jag att det ansågs onaturligt med grönsaker. Likadant med kattmat som innerhåller grönsaker. Då katter inte äter grönsaker.
Nu är varken majs eller äpplen grönsaker.
Okej så därför har de inte grönsaker i all hundmat, låter mer vettigt att de gör så. Det vet jag att det är utfyllnad, men jag har läst värre ingredienser i hundmat än vad Royal ha tex. När jag läste det vred sig magen på mig för det verkade fruktansvärt äckligt och ja..urk helt enkelt. Och den hundmaten kostar ungefär 800 spänn och många säger att det ska vara jätte bra foder. Medans jag aldrig ens skulle få för mig att ge det till min hund. Ang utfyllnad för att maten ska bli billigare så är i så fall Royal väldigt dyrt, få ge 620 spänn för 15 kg. Doggy 179 för 14 kg. Det jag menar med dyrt är att jag tycker att det är mer skit i Royal än Doggy
[Eftersom man ger mindre av fodret X så håller det ju även längre än vad foder Y gör. Alltså blir ju foder Y dyrare. Men hur vet man då hur mycket man ska ge sin hund? En fråga som dök upp i huvudet på mig nu när vi kom in i detta. Om vi då säger att Y är Doggy och X är Royal. Min vovve är som sagt 6 månader gammal. Normal aktivitet så som promenader och lekar. Hur många dl om dagen ungefär skulle han behöva på respektive Doggy och Royal?
Kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte ser/känner din hund o inte heller vet hur dess hull o aktivitet är.
Det som står på foderpåsarna är en rekommendation, inget annat.