Varmblod90
Trådstartare
Jag undra lite vad ni hundfolk här på buke tycker om hundmat med grönsaker? Själv anser jag att det är totalt onödigt och inte naturligt för hunden. Ser ingen som helst mening med grönsaker i fodret. Finns det ens någon mening med att ha det i hundmat? Det kanske det finns som inte jag vet om. ^^
Så vad tycker ni om det?
Sen har jag två andra frågor.
#1 Stötte på en hund som bajsade hårt, ja bajset såg väldigt hårt ut. Fick svaret att det är en hund som inte vill bajsa så mycket och att hon alltid bajsat så. De har provat sammanlagt 3 olika foder och nu ge det henne pedigre.
Min tanke är då, ge de henne inte fel foder då? Hunden i fråga är en storpudel
#2 Min vovve gav jag Doggy, men har nu bytt till Royal Canin junior för jag tyckte han luktade illa från munnen och sen att han sket 3-4 ggr om dagen. Han är 6 månader gammal och få 3 ggr om dagen i mindre mängder. Jag har redan märkt skillnad, han bajsar inte alls lika ofta ungefär 2-3 ggr.
Något jag anser är lite mer normalt.
Så min fråga är ang om detta är:
Hur ofta ska en hund normalt bajsa om dagen?
Så vad tycker ni om det?
Sen har jag två andra frågor.
#1 Stötte på en hund som bajsade hårt, ja bajset såg väldigt hårt ut. Fick svaret att det är en hund som inte vill bajsa så mycket och att hon alltid bajsat så. De har provat sammanlagt 3 olika foder och nu ge det henne pedigre.
Min tanke är då, ge de henne inte fel foder då? Hunden i fråga är en storpudel
#2 Min vovve gav jag Doggy, men har nu bytt till Royal Canin junior för jag tyckte han luktade illa från munnen och sen att han sket 3-4 ggr om dagen. Han är 6 månader gammal och få 3 ggr om dagen i mindre mängder. Jag har redan märkt skillnad, han bajsar inte alls lika ofta ungefär 2-3 ggr.
Något jag anser är lite mer normalt.
Så min fråga är ang om detta är:
Hur ofta ska en hund normalt bajsa om dagen?