HUndmat igen :)

Laa

Trådstartare
Ständigt återkommande tema :)

Min återförsäljare har slutat sälja Bravo, vilket mina hundar ätit i... 6 år? Har fått byta till Mush, vilket i sig inte är fel, men vovvarna har problem med avföringen. En är lite lös i magen och två verkar vara åt det hårdare hållet.
Vad kan jag göra? Är inte intresserad av att börja barfa "på riktigt", orkar inte läsa på tillräckligt för att våga köra. Kan jag tillsätta något? Har tidigare använt rivna morötter som bukfylla när någon behövt gå ner i vikt, är det något som kan funka här? Andra förslag?
Tacksam för hjälp!

Att de blir hårdare på Mush verkar vara ganska vanligt och så länge de inte har problem med att bajsa tycker jag inte att det är fel. Däremot är det väl inte bra om de är för lösa i magen. Det finns ju lite olika varianter av Mush, det kanske fungerar bättre med en annan sort?

• Gilla
Reactions: Laa
Ständigt återkommande tema :)

Min återförsäljare har slutat sälja Bravo, vilket mina hundar ätit i... 6 år? Har fått byta till Mush, vilket i sig inte är fel, men vovvarna har problem med avföringen. En är lite lös i magen och två verkar vara åt det hårdare hållet.
Vad kan jag göra? Är inte intresserad av att börja barfa "på riktigt", orkar inte läsa på tillräckligt för att våga köra. Kan jag tillsätta något? Har tidigare använt rivna morötter som bukfylla när någon behövt gå ner i vikt, är det något som kan funka här? Andra förslag?
Tacksam för hjälp!
Köp Mush grönsaksbollar eller blanda eget grönt och ge tillsammans med maten. Då Bravo endast innehåller 40-45% animalier och Mush typ 90-95% (och även malda ben) så är det en omställning för magarna. Rårivna grönsaker såsom morötter, gurka mm samt kokta grönsaker som broccoli, vitkål mfl brukar hjälpa :)

• Gilla
Reactions: Laa

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kloka buke!! Jag har en kille på 8 månader som ätit VoH färskfoder sedan 1,5 månad tillbaka. Dock får jag nog inse (erkänna :o )...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka