Hundmat... Beneful? Pedigree? Doggy?

Sv: Hundmat... Beneful? Pedigree? Doggy?

Det är nog väldigt olika vilket foder som passar vilken hund..
Vissa fungerar bra på doggy, andra inte.
Så de är väl bäst att prova sej fram :)

Hon får doggy orginal och äter 8dl/dag eller 304g. Enligt rekomendationen så ska hon ha nästan det dubbla.

Bara här ser man ju hur olika behov hundar har. Min rottistik, dessutom av den mindre modellen äter det dubbla. Av ett foder med högre näringsinnehåll och hon är helt lagom i hullet.

Jag använder inget utan de foder du har sktivit upp nu till min hund. Har användt pedigree för längesen till min förra hund.
Min tax som jag har nu ger jag Royal cannin special för taxar och så får han även bravo burgre.:idea:

Bara här ser man ju hur olika behov hundar har. Min rottistik, dessutom av den mindre modellen äter det dubbla. Av ett foder med högre näringsinnehåll och hon är helt lagom i hullet.

Ja det är verkligen intressant att se. Ännu roligare är det att min rottis är en riktig bamsing! väger minst 50 kg och är 64 cm i manken. Förstor för rasen alltså...

Det är aldrig försent att börja med ett bra rasfoder. Eukanuba har även Golden Retriverfoder som också fått otroligt bra kritik.

Ja det är verkligen intressant att se. Ännu roligare är det att min rottis är en riktig bamsing! väger minst 50 kg och är 64 cm i manken. Förstor för rasen alltså...

Det är precis samma sak med Alabama... Hon var senast vi mätte 63 hög & det var nog när hon var 16 månader har jag för mig & då vägde hon 42 kg & minst tre-fyra kilo till har kommit efter det... Ibland får jag dåligt samvete för hon inte verkar mätt när hon ätit & det är mycket därför jag funderat lite över ett billigare foder med mer spannmål så att hon kan få lite mer.

Men det verkar ju inte som din kan få mer av det heller.

Annars är det väl "sådan matte sådan hund" för själv går jag ju upp tre kilo bara medan jag lagar min mat :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
477
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 858
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka