Hundmat... Beneful? Pedigree? Doggy?

Bansan

Trådstartare
Beneful

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Pedigree

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Doggy

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Bara lite funderingar som jag försöker få lite feedback på...

Sv: Hundmat... Beneful? Pedigree? Doggy?

Beneful Aldrig använt

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Pedigree Aldrig använt

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Doggy

Synpunkter? Helt ok foder av de lite billigare.
Tankar? Varför betala mycket om ett biligare alternativ fungerar.
Använt? Ja
Larmrapporter? Lite mycket spannmål dock och hundarna kan skita mycket. Har varit med om hundar som får lite dålig päls av det också men det finns nu även ett "sensitive skinn" foder som kanske funkar på dem

Bara lite funderingar som jag försöker få lite feedback på...[/QUOTE]

Fast det är ju inte säkert att ett foder med billigt inköpspris blir billigare i längden.

Har använt Pedigree valpfoder när min hund var liten. Fungerade väldigt bra.
Gammel-labben åt Doggys vanliga foder (nån röd påse har jag för mig) i flera år, tills hon behövde foder med glukosamin i. Det fungerade också väldigt bra.

Har haft Pedigree och Doggy till hundarna tidigare, men det blev väldigt stora högar av dessa foder (två hundbajspåsar per hund - den ena en golden retriever!!)

Sen fick golden väldigt tråkig päls av båda dessa foder. Går visserligen att avhjälpa med lite olja i maten.

Mycket spannmål i Doggy = inte så bra.

Jag kör på Royal Canin specialfoder till mina hundar (rasfoder). Funkar hur bra som helst. Dyrare i inköp, men billigare i längden. Hundarna är finare i päls, högarna är inte lika stora och de är väldigt fina i hull. Veterinären är nöjd med skillnaden. Och det är jag med. :)

nä det är sant. Ett dyrare fode behöve hundarna oftast inte lika mycket utav.

Min rottis käkar doggy och det blir dock klart billigare ändå än RC som hon åt förut. Nu är hon dock väldigt lättfödd och skulle jag ge henne enligt rekomendationerna på doggy påsen så skulle det vara dyrare än RC. Men då skulle hon även rulla fram.

Grandisen käkar dock RC

Haha precis. Jag går iof inte heller precis efter vad som står, min äter Eukanuba.

Beneful Aldrig använt

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Pedigree Aldrig använt och kommer inte göra det heller.

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Doggy Åt min mammas förra hund

Synpunkter? Det var det enda torrfodret han åt med aptit, han vägrade äta något annat torrfoder så innan hon testade det så åt han burkmat. Han blev bättre i hullet och fick finare päls av det så det är väl olika från hund till hund.

Tankar? Det är inget som jag skulle ge mina hundar, i så fall skulle jag nog få ta med en sopsäck till lejonet ;) men de funkar så bra på sina foder så det finns ingen anledning att byta.

Använt? Nej inte till mina.

Larmrapporter? Mycket spannmål.

Beneful har aldrig använt

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Pedigree

Synpunkter? hundarnas skitar blev röda och fluffiga. det gick åt enorma mängder foder för att hålla dem i hull. de blev bukiga. labbens päls blev torr och glanslös.
Tankar? lär innehålla mängder med färgämnen eftersom skitarna blev färgade. dålig energitäthet eftersom jag fick ge så mycket. allt för mycket spannmål.
Använt? ja.
Larmrapporter?

Doggy ungefär samma som med pedigree, fast bättre färg på skitarna. har även provat doggy proffessional, tiken tyckte att det var äckligt. labben sket fluffigt av det med.

Synpunkter?
Tankar?
Använt?
Larmrapporter?

Bara lite funderingar som jag försöker få lite feedback på...

Min hund kan inte äta såna billiga foder, det är på tok för mycket osmältbart material i dem. Hon orkar helt enkelt inte äta så mycket som hon skulle behöva för att få i sig tillräckligt med näring. Och eftersom hundarna behöver äta så mycket mer av såna foder så är det som det sagt tidigare inte alls säkert att det blir billigare i längden.

Vi ger våran valp scinceplan fode, det är jätte bra :D

nä det är sant. Ett dyrare fode behöve hundarna oftast inte lika mycket utav.

Min rottis käkar doggy och det blir dock klart billigare ändå än RC som hon åt förut. Nu är hon dock väldigt lättfödd och skulle jag ge henne enligt rekomendationerna på doggy påsen så skulle det vara dyrare än RC. Men då skulle hon även rulla fram.

Grandisen käkar dock RC

Eftersom det är en rottis jag har så tar jag fasta på ditt svar här:

Vilken Doggysort får din dam? Får hon något tillskott utöver Doggyn?

Hur mycket ska hon äta enligt rek & vad får hon? Har nämligen oxå en väldigt lättfödd tjej som snabbt fläskar till sig.

Om du har en rottweiler skulle jag verkligen rekomendera Eukanubas nya rasfoder. På djuraffären jag jobbar nu har vi 50% rabatt på just det fodret (och några till) för att folk ska komma igång med det.

Det utmärker sig på detta vis:
* Starka leder & rörlighet – Brosknäringsämnena glukosamin och kondritinsulfat för ledrörlighet.
* Slanka muskler & rätt vikt – L-Karnitin för att främja en naturlig förbränning av fett, bibehålla slanka muskler och kontrollera vikten.
* Karaktäristisk hud & päls – Zink, koppar, omega 3 och omega 6 för optimal hud- och pälsvård.

Många har varit otroligt nöjda!

En 12 kg påse kostar 459, alltså 229.50 om man hittar en med 50% rabatt. Vet att vi inte är de enda som har erbjudandet!

Dessutom har Eukanuba ett bonuskort som gör att man får 11:e påsen gratis.

EukanubaRottweiler_L.jpg

Senast ändrad:

PM:a gärna mer onfo om detta om du har lust. Är i startgropen för att byta foder till min tjej men eftersom jag redan har fått diskvalificera två dyra foder så kollar jag alla alternativ nu... & ett spec rottisfoder verkar ju bra.

Någon aning om vart jag hittar Återförsäljare på Österlen t ex?

PM :D

Om du har en rottweiler skulle jag verkligen rekomendera Eukanubas nya rasfoder.

Royal Canin har också rasfoder. Det använder jag till min golden och till taxen. De andra två är blandisar och får "vanligt" foder. :)

Hon får doggy orginal och äter 8dl/dag eller 304g. Enligt rekomendationen så ska hon ha nästan det dubbla.

Har använt alla tre i olika omgångar som nöd-käk då jag inte haft tillgång till RC av olika anledningar. Alla tre har gett klåda på tiken och allmänt taskig päls. Stora skitar och äckliga fisar. Röda när de käkat Pedigree. Hanen är tåligare, men fick också han äckliga fisar och ful päls. Han fungerar på doggy, men skiter ju ton. Lite mindre skit och fisar på Peedigree, men röda då som sagt.

Det billiga foder de båda har kunnat äta utan problem och med godkänt resultat dessutom är Lidls blå 5-kilospåsar. Det var dock aldrig lika bra som RC.

Jag har endast provat Doggy och mina hundar har ätit det i 3år nu.
Tycker att det är ett jättebra foder, behöver inte ge så stor mängd, pälsen och hullet är fint och jag tycker inte att det blir mer avföring än med andra foder!!
Jag har även gett dyrare foder, men skillnaden var endast kostnaden. Föredrar också att ge ett svenskt foder...

Pedegree har jag däremot endast hört negativt om, dålig andedräkt, sämre päls, dålig i magen osv.
Men som sagt, inget jag provat själv!

Vår Golden Retriever började äta foder på heltid för några år sen (innan dess åt han vanliga matrester) och vi har alltid köpt Pedigree 15 kg som har räckt i månader, men nu blev det en grön/vit gigantisk påse Doggy torrfoder som han knappt äter alls av. (Behöver inte bero helt & hållet på torrfodret men också för att min pappa tycks alltid glömma bort att blanda ner olja.)

Visste faktiskt inte om att det finns rasfoder... hmm, undra om det är nån större idé att börja med det så sent i hans liv?

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
477
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 858
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka