Hundlösa människor fattar inte!

Sv: Hundlösa människor fattar inte!

Jo, det har jag :D En gång när han låg i soffan hos sig så ville min gammelhund Zala upp i soffan. Pappa flyttade sig snällt och lät Zala få plats. Sedan, när Zala viftade med tassen för att bli klappad (det gör hon alltid) så försökte han lite halvhjärtat att lära henne vinka :p
På senaste nyårsafton så låg han i sin säng och tittade på tv tillsammans med min unghund under tiden som jag städade och fixade iordning hemma hos honom. Det är helt klart stor förändring från att vara hundrädd till det. Jag tror att det, som i så många andra fall, bara handlade om att han inte förstod hur hundar fungerar (och hade väl läst i tidningar om hundar som attackerar..)

tänker jag till lite så har du rätt, alla jag fått kommentarerna av var inte heller icke-hundägare.. Usch då, att man inte kan låta andra vara lyckliga med sina hundar? :mad:

naw :)

Jaa hundrädda människor behöver ju inte ogilla hundar. En av mina medryttare e hundrädd men inte ett dugg rädd för min drever/tax o rottis. Så som tur är är inte alla anti-hundar/hästar :D

Ja fick höra en del kommentarer från mamma när jag berättade att jag hade tingat en valp. "Tänk på att hunden lever minst tio år, du måste tänka på framtiden också och inte bara här och nu!" Eller min personliga favorit: "Du vet väl att du måste promenera med huden varje dag?" Öh, jasså? Det hade jag ingen aaaning om!
Jag tror det handlade om att hon inte trodde att jag visste vad jag gav mig in på. Trots att jag var 27 år gammal vid det tillfället tror mamma fortfarande att jag är ett barn som inte har förmåga att tänka ibland. Det blir väl så när man är yngsta barnet kan jag tro. Jag fräste ifrån ganska bestämt någon gång och sedan var problemet löst.
Idag är båda mina föräldrar mycket förtjust i Hedda. De ställer gärna upp och är hundvakter om jag behöver hjälp. Hedda sover t.o.m. i pappas säng när hon övernattar!

Jag ska skaffa hund nu, och min mamma tycker inte alls om hundar. Varje gång vi pratar (flera ggr/vecka) kommer något nytt om hunden: "den och den sa att man kan uppfostra så", "nån sa det här om rasen", "nu vet jag vad hunden ska få i julklapp", "jag kanske borde komma ner och hälsa på nån gång i början redan..."

Tror hon tycker det är roligare än hon vill erkänna jag :p

I övrigt är alla vana vid att jag är djurtokig så det är nog inga konstigheter.

Ja fick höra en del kommentarer från mamma när jag berättade att jag hade tingat en valp. "Tänk på att hunden lever minst tio år, du måste tänka på framtiden också och inte bara här och nu!" Eller min personliga favorit: "Du vet väl att du måste promenera med huden varje dag?" Öh, jasså? Det hade jag ingen aaaning om!
Jag tror det handlade om att hon inte trodde att jag visste vad jag gav mig in på. Trots att jag var 27 år gammal vid det tillfället tror mamma fortfarande att jag är ett barn som inte har förmåga att tänka ibland. Det blir väl så när man är yngsta barnet kan jag tro. Jag fräste ifrån ganska bestämt någon gång och sedan var problemet löst.
Idag är båda mina föräldrar mycket förtjust i Hedda. De ställer gärna upp och är hundvakter om jag behöver hjälp. Hedda sover t.o.m. i pappas säng när hon övernattar!

HAHA, åh vilka härliga kommentarer.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur förklarar man kärleken till hundar, och även avel för ett asfaltsbarn? Kom i diskussion med en mycket god vän, som inte har samma... 2
Svar
20
· Visningar
2 089
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 546
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka