Zizzy
Trådstartare
Sv: Kärleken till hundar, hur förklara?
Då skulle han nog skinnflå mig, när han vet hur kass min ekonomi är för tillfället.
(nyseparerad och flyttade med en femhundring på fickan, men börjar ordna upp sig..)
Och han skulle smälla av om jag berättar att hundarna äter svindyrt kvalitetsfoder och jag själv har levt på luft sista tiden..
Man gör ju sina prioriteringar här i livet..
Hellre en mätt och go Kitty och en nudel i micron än en hungrig sötnöt och en pizza på bordet..
I resten håller jag med dig, det är nog så..
Tack.
Om jag fattar det rätt så har du valpar hemma nu?
Ta med honom hem, visa valparna, förklara vad du gör varje dag, hur dygnsrutinen ser ut.
Om han tror att det bara handlar om pengar, tala om hur mycket pengar du lägger på veterinärundersökningar på tiken under dräktighetstiden, eventuella vetkostnader om något skulle gå fel under valpning, allt foder som mor och valpar ska ha, avmaskningsmedel, vaccinationssprutor osv... i slutänden blir det en ganska saftig summa.
Då skulle han nog skinnflå mig, när han vet hur kass min ekonomi är för tillfället.
(nyseparerad och flyttade med en femhundring på fickan, men börjar ordna upp sig..)
Och han skulle smälla av om jag berättar att hundarna äter svindyrt kvalitetsfoder och jag själv har levt på luft sista tiden..
Man gör ju sina prioriteringar här i livet..
Hellre en mätt och go Kitty och en nudel i micron än en hungrig sötnöt och en pizza på bordet..
I resten håller jag med dig, det är nog så..
Tack.