Hundkorgar

mian1

Trådstartare
Var sover era hundar? De som inte sover i sängen!

Kerstin har bitit sönder två soffor åt oss och därför får hundarna inte sova i de nyinköpta sofforna. Det är liksom billigare att köpa grisöron åt henne att tugga på :grin:
BIA-bäddar är för små och för platta och jag vill inte ha liggsår på armbågarna på hundarna. Därför sydde jag en egen BIA-lookalike av en 20 cm tjock madrass, 120x120 cm och klädde den med galon. Den tar sin plats i vardagsrummet! :crazy: Och eftersom hundarna verkar fälla konstant får vi sopa hundhår runt hundsängen flera gånger om dagen. Nu har de dessutom börjat protestera mot att sova tillsammans. Även Ester tycker att det är trångt och att hon behöver hela sängen själv för att sträcka ut sina små korta ben.
När vi går och lägger oss på kvällen sätter vi upp hinder i sofforna för att våra skenheliga ögontjänare inte ska lägga sig där iallafall. Kerstin har kommit på hur man kan ta loss ryggstödskuddarna och lägga dem över strykbrädan (som är hinder i största soffan) och sedan gosa ner sig där och lämna hela soffan full med svart päls. :mad:

Kan man fixa 2 hundsängar i stor & jättestor storlek som är lagom tjocka och lätta att göra rena utan att vi själva behöver flytta ut ur vardagsrummet? Filtar och fluff vill jag inte ha för det är nog med kvalster ändå. Och hur placerar man dem? Hundarna vill nog ha var sin säng, men de vill inte sova i var sitt rum.

Sv: Hundkorgar

Min hund har en 25cm tjock madrass som är typ.. 120x1m som jag köpte på Ullared för 100kr. Utmärkt bra!
Men det är många jag hört som har Ikeas låga sängram + madrass som hundsäng. Bland anat en tjej som har Grand Danois, då sängen är 120x180.

Mina GD's har haft den största varianten av BIA som finns, och det har fungerat utmärkt. Min förra tik delade den ihop med 1-2 Frallor också. Hanen delade med en Amstaff och en Staff, men det blev lite trångt när han började växa ordentligt.

Nu kommer det att leva 2 Amstaffar och 1 Staff på den största BIA'n, och sen har dom en stor rund korg också, helt i tyg.
På natten sover hanen i sängen, och Stafftiken i soffan. Jag vet inte hur jag ska göra med den tredje sen, det får vi se då..

När jag är hundvakt åt min kusins hund (golden) så sover hon på en gammal madrass som jag klippt isär och dragit ett gammalt lakan rund och knytit ihop med band på sidorna. Mycket populärt och inte så dyrt heller:idea:

Jag har den största bia bedden och den i en stl mindre till min grandis och rottis. Där sover de under dagen men på natten tassar de upp i sängen hoss matte och hosse.

Wilton sover oftast större delen av nätterna i vår säng. Är det lite varmt går han ner och lägger sig i Biabädden som står vid änden av sängen. Är det mycket varmt eller annan aktivitet i sovrummet :o så går han ner en våning och lägger sig i sin väska i hallen...

Har alltid haft korgar till mina hundar. De var sällan använda. De låg i sängen, soffan eller i en fåtölj. Köpte en Biabädd för dyra pengar, trodde de skulle gilla den. Men icke sa nicke, det var soffan eller min säng som gällde. De var ju vana från valpstadiet att få ligga var de ville. Inte har det gjort mig nåt. Förutom täta lakansbyten, men det tog jag gärna. De var ju mina älskade "sladdbarn".

Goliat sover på en platt kudde (120 gånger 1 meter ungefär) som jag har köpt på Rusta för 39 kronor. Denna kudde har jag sytt ett kuddfodral till som jag tvättar med jämna mellanrum (och det är rätt schysst att kunna matcha inredningen som man vill).
När vi inte är hemma har jag alltid med hans bur och den sover han mer än gärna i.

Men om han får sover han helst med mej i sängen. Och det händer ju allt som oftast:angel: Nere vid fotändan får han sova då..

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 098
Senast: MML
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 362
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 441
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 975
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka