Hundkompis i Västerås?

N

Nozer

Letar efter ngn mer med hund i Västerås som man kan gå promenader med.

Vi kan inte ha vårna voffe lös pga att han rymmer, men ska dom leka så finns det en inhägnad rastgård där vi bor man kan vara i.
Det vi eftersöker är först o främst promenadsällskap, gärna ngn annan som behöver socialträna sin hund så man kan köra möten och passivitetsträning mm.

/Tobbe
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Hejsan.
Jag bor ju i Västerås. Och ställer gärna upp som promenadsällskap.. Men min hund är väldans liten. Det kanske är större sällskap ni letar efter?
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Miiip: Alla hundar är välkommna =)

Problemet vi har är att våran kille är "översocial" så att säga.
Han ÄLSKAR allt o alla, ser han en hund blir han helt till sig o gnyr o hoppar o ska fram till varje pris o hälsa osv.

Problemet vi har är att vi har knapt ngra att gå på promenad med så han får lära sig att det finns andra hundar nära honom utan att det för den saken skull ska betyda lek o stim så att säga.

Så vi tar gärna en promend oavsett vad det är för hund!

Lite nyfiken nu bara, vad är det du har?

/Tobbe
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Nozer- Får jag låna ett hörn och fråga om samma sak fast i Göteborgsområdet. Kanske Lerum,Gråbo,Olofstorp?
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Vad kul :)

Min är inte lika förtjust i andra hundar som eran låter.. Hon blev illagjord för ganska precis ett år sedan av kompisens husky-blandning, så hon är väldans skeptisk till nya större hundar. Men hon brukar gå fint ihop med dom flesta efter en stund :smirk: Släpper henne däremot inte lös bland större igen. Så så länge vi snackar kopplade, kontrollerade former är vi mer än gärna med :)

Det är en phaléne jag har. Tik.
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Jag bor ju i Västerås! Jag har en staffordtik som är strax under året.. Hon är jättesocial och trevlig, men vill gärna ha en tränings/promenadkompis! Vart bor ni? Vi bor på Skallberget..
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Jag och min sambo har planerat att åka ut till Björnön med hunden i helgen.. Mini-buketräff? ;)
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Emelie: Vi bor på Bjurhovda, men bil finnes så andra stadsdelar e inget problem.

Björnö o många voffar låter som en kul grej om man kan få till!

/Tobbe
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Fast nu verkar det ju som om vädret inte ska bli så roligt.. Men vi åker så länge det inte regnar! Låter lördag förmiddag bra?
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Lördag förmiddag e tyvärr kört. Vi ska till rocklunda på utställningen o heja på våran uppfödare. O sändamorgonen vettefasiken om man kommer upp alls, fest på lördagkvällen.
Men andra dagar i veckorna eller normala helger ere lugnt. Bara denn adet e lite knivigt.

/Tobbe
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Hej! Passar på att skriva lite här i tråden. Jag har inte haft någon tid alls att varken skriva eller ses. Men nästa vecka ser det bättre ut.
Vet att de har träning i inhängnaden som jag skrev om på tisdagar & torsdagar. Så måndag, onsdag eller fredag nästa vecka kanske vi kan ha en minibukehundträff där?
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Ska ni ses på vardagarna så är det ganska kört för min del. Men ni med lite större robustare hundar har väl kanske mest glädje av att mitt lilla skräp och jag inte är med :D
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Hm.. Jag jobbar till 18 hela veckan förutom torsdagen då jag är ledig. Jobbar även nästa helg. Ni får klara er utan mig så hänger jag på veckan efter det isf.
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Ska ni ses på vardagarna så är det ganska kört för min del. Men ni med lite större robustare hundar har väl kanske mest glädje av att mitt lilla skräp och jag inte är med :D

Haha.. Nädå, men min är inte så gammal så hon har inte lärt sig hur man leker fint med andra hundar än! Hon beter sig som en orkan ungefär.. ;)
 
Sv: Hundkompis i Västerås?

Haha.. Nädå, men min är inte så gammal så hon har inte lärt sig hur man leker fint med andra hundar än! Hon beter sig som en orkan ungefär.. ;)

Det är inget som rör oss något.. Hon vet sin storlek och är duktig på att hålla sej undan om någon skulla braka loss :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 885
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 673
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Känner mig alltid som en dålig hundägare, trots att jag försöker göra det bästa. Det finns alltid sämre och bättre hundägare, mitt mål...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 632
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 913
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp