Hundhalsband till katt?

L

Lozzan

Tror ni det skulle funka? jag har funderat länga att köpa ett underbart sött litet halsband från bamsesbollar till min kisse.
Det är 1 cm brett och storlek S är 19-23 cm och jag har mått och hon skulle inte kunna ha det minsta (12-18 cm)
Jag har inte tänkt ha det på henne som "vanligt" men när hon ska vara lite extra lyxig och fin.

Här är halsbandet:
lavender.jpg

Här är katten:
alicesupersot.jpg

(Visst är det en söt bild? :p )

Sv: Hundhalsband till katt?

Det finns väl inget som säger att det inte skulle funka, så länge det är lagom stort, och materialet är okej (men förhoppningsvis är hundhalsband också i bra material). Det som brukar skilja är att katthalsbanden har en elastisk del, så att de kan dra ur huvudet om de skulle fastna nånstans, men eftersom du inte har tänkt använda det till vardags så borde inte det spela så stor roll (man kan ju även spänna lite lösare helt enkelt).

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Övr. Katt Jag var läst alla skräckhistorier om katter som aldrig nånsin funkar ihop, om hur det tagit månader av försiktig tillvänjning innan de...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Går det att ha halsband på en långhårig katt? Jag är ingen kattmänniska egentligen men har varit tvungen att skaffa stallkatt(hellre...
Svar
7
· Visningar
4 515
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama