Hundförsäkring

Sv: Hundförsäkring

Jag har Agria men ska byta till Folksam.
Agria är har mer än dubbel kostnad i premie per år än Folksam.
Så jag kommer tjäna många tusen på ett byte

Jag har alltid haft Folksam, men eftersom dom har höjt premierna rejält nu utan att förbättra något i sina försäkringar, så kommer jag att ha If till nya valpen.

Min mamma får betala över 700 kr/mån hos Folksam nu, med 3 st Franska Bulldoggar. Och då har hon ändå rabatt, eftersom hon har kennel och använder dom till valpkullar m.m.

Jag betalar bara 4865:- per År (405.40:-/månad)för 9 hundar...Fullt livvärde och dubbel vetvård på alla hundarna.

Jag har If, billig premie och bra avtal.

Jag har utnyttjat den en del och det har inte varit nåt som helst problem. Agria backar jag för då de har massa undantag som de inte ersätter, tex allergiutredning (kostade 5000 spänn för mig, men If ersatte).

//E

Använder folksam till båda mina hundar,har behövt använda min försäkring några ggr och det har aldrig varit några problem.

Ja, det var ju stor skillnad.
Dom har höjt hennes premier alldeles nyss och hon har inte utnyttjat den mer än normalt, så att säga. Ena tiken skadade sig förra året, och har haft en ögoninflammation också. Hanen behövde ligga inne för några år sen, pga diskbråck i nacken. Den yngre tiken hade en inflammation i huden som valp, efter att min valp hade bitit henne med sina sylvassa tänder.. Men det är väl också allt, under 9 år sammanlagt.

Jag går som sagt över till If nu, för att få ner premierna igen.

(Hon har också fullt liv och dubbel veterinärvård på sina)

Jag har agria till båda, mest för att jag var lat och inte orkade kolla upp så mycket om dom andra bolagen. Men det har då funkat bra hittills :) .

Jag har sveland på mina 2 amstaff..Mamma&pappa har det åxo på sina 6 hundar.,..sen har ja min Häst (Arab) åxo försäkrad där ..Ja tycker den är suverän!

Jag har Folksam, för att det blir billigare med vunna presentkort..:o :D

Jag har Agria, för att jag har alltid haft mina djur i Agria och utan några tjafs när det har varit nån skada m.m. Så det gick utav ren vana på den nya hunden också.

Jag har folksam. Dels föra att de är relativt billiga och för att de hjälper mig om min stora hund får höftledsfel. Det är nämligen inte många förs.bolag som gör det.
De har billig självrisk också. Valpen blev sjuk innan jag betalat in första premien knappt och det var inga problem.
Dessutom gör de inte skillnad på renrasiga hundar och blandras.

Vi har Sveland, för att den verkade bra och är bra då vi fått utnyttja den några gånger. Har dock inte någon speciell koll på vad det är för skillnad försäkringar emellan.
Tror vi valde den för att kenneln var försäkrad i den och uppfödaren tipsade oss om den då vi var helt nya inom hundvärlden.

Hade sveland men har nu bytt till folksam då jag tycker de är mkt bättre och billigare framför allt.

Jag har Folksam nu, hade ett annat bolag tidigare som man "fick" genom uppfödaren men det va bara en massa strul med dem. De bråkade om jourtillägg och sånt bla.

Folksam har jag även till hästarna, bilen, släpen, huset. Aldrig några problem och snabba utbetalningar. Hade tex tre sjuka hästar innan jul och skickade in alla papper och hade pengarna i mellandagarna....:)

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31