Hundförsäkring

Sv: Hundförsäkring

Jag betalar bara 4865:- per År (405.40:-/månad)för 9 hundar...Fullt livvärde och dubbel vetvård på alla hundarna.

Nu drar jag igång en gammal tråd :angel:

Fick lite försäkringspapper på mina djur i dag, hästarna och hundarna.
Sökte lite här och såg att Gnist hade relativt billigt, men då mer hundar än jag i samma bolag (folksam) :mad:
Fick även tidningen Land i dag, och det var ju ett sammanträffande att det just stod om hundförsäkringar där.
Helt klart billigast är ju Sveland.
Jag betalar 6780 för 4 hundar (en är försäkrad i agria och hon är inte medräknad). En av hundarna är 10 år och därmed inget livvärde längre. Och labben som jag inte betalade något för han har än så länge bara 1000 kr i livvärde (fick inte ta högre eftersom jag inte betalat något för honom), kommer ökas inom kort.

Alltså, detta med försäkringar är en djungel. Och även om Sveland har något sämre på vissa saker, så kanske det ändå lönar sig. För det man kanske får ge extra där om något händer, kanske man hunnit spara in i premie. Och är ju inte ofta heller man använder försökringen fullt ut.

Grana som funderar...

Senast ändrad:

Kan ju trösta dig med att premien för mig nu är högre, då hundantalet är utökat :p

Ja, du har ju utökat en del :angel:. Men när du skrev i tråden hade du 9 hundar försäkrade i folksam och jag har 4 och ändå hade du billigare *Grana som blir putt * ;)

Jag har ju if och är hittills nöjd, även om självriken stundtals svider
dagarna innan löning...*urk*
Har det för att jag tyckte det var ok villkor, samt att allt annat ligger där.
Betalar ca 2500 per år (livvärde 6000 + utökad vet+ med), uppdelat på halvår. Skulle bli billigare på helår, men det har inte blivit av att ändra.

Det är för en. Nummer två har jag faktiskt inte koll på riktigt:o.
Annat försäkringsbolag, och bor inte hemma. Hon har fosterfamilj:D
Försäkringen betalas av dem, vilket funkar kanon.

Har Agria till min spaniel. Mest för att vi även har hästarna där. Ska titta i tidningen Land när jag kommer hem och jämföra med andra bolag....

Knapplån.

Jag svarar också i en gammal tråd igen. Jag skaffade If till nya valpen som kom då, och fick betala ca 250 kr/mån för en Amstaff. I Folksam som jag bytte till betalar jag 199 kr/mån. Staffen kostar några kronor mindre varje månad.

Folksam för jag har mina andra försäkringar där, men så fort det här försäkringsåret är slut så ska jag byta till If som, enligt mig, har bättre villkor...

Jag har If för att de blev billigast för mig + att de är de enda som har en fast självrisk, ganska hög visserligen men då vet man i alla fall vad man måste betala om det händer något.

Sveland har jag

hejsan jag känner mig lite vilse bland alla försäkringar
Jag har en Renrasig amstaff valp och vilken förs bolag är den bästa eller billigast för har inte råd med de dyarste heller heheh:idea:

Folksam. Självklart är hunden försäkrad, tänk om det händer nått!!!Har allt försäkrat,skulle aldrig ha råd annars om hunden eller hästen blir sjuk, kan ju kosta skjortan:crazy: Är en liten summa pengar tycker jag ifall det händer något. Tror vi har hunden i 40.000 vet.vård och 8-9 000 liv om jag inte minns fel!

Har självklart IF! (Jag jobbar ju där…:o)
Fast självrisk, tycker jag är guld värt, vet exakt vad det max kan kosta att gå till vet.
Skönt också att ha en försäkring som täcker det mesta som tex. rehab och medicin med mera.

Agria pga. att det var den försäkring uppfödaren använde sig av så vi bara "tog över"

Agria har vi. Har precis skickat in "ansökan". Vi kommer att ha Agria Plus Veterinärvård, Liv samt Trygghet. Vi har alltid använt Agria till våra hästar och katter, och det har fungerat bra så vi såg ingen anledning att byta.

Jag använder Folksam, uppfödaren använde det och jag tyckte det var lättast att fortsätta med det.

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31