Hundförarkläder

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 12 171

CA

Trådstartare
Vart går det att hitta bra kläder som är följsamma, slitstarka och med bra priser?

Både regnkläder och fodrade för vintern.

De regnkläder jag har haft hittills läcker efter ett tag, och det är ruskigt jobbigt att prestera något när man blir helt genomblöt efter en timme ute.

Sv: Hundförarkläder

Lundhags har ju jättebra brallor. Går själv och suktar efter såna. Priset ligger ju dock lite högre, men alla jag känner som har dem är supernöjda och tycker det är bra kvalité så det är det ju värt.

Finns ju massa inköpsställen på nätet också för alla möjliga bra kläder. Googla så hittar du säkert massor.

Arrak Outdoor har en del "hundkläder". Fjällräven har ju kanonkläder också men svindyra, tyvärr.

Jag har köpt jaktkläder. Varma fodrade och mjuka. finns hur mycket som helst i olika prisklasser, jag har köpt mina på Granngården/Odal.
Det fanns flera kataloger där och de tog hem det jag ville ha.

Jag letar också efter bra byxor, men de flesta jag hittar är så pösiga, jag vill ha lite mer slimmad passform och inte fjällrävens höga midja ;)

Någon som vet hur Lundhags byxor är i midjan (dammodellen)?

Gör som jag; köp inte dammodeller av Fjällrävens utan små herrmodeller. Fast det är klart, är du en liten dam så funkar det väl inte så bra - är du en 38:a eller större så går det utmärkt att hitta lagom storlekar bland herrbrallorna.

Jag avskyr verkligen de där höga midjorna i dammodellerna - jätteobekvämt.

Bra sida; vet du hur deras regnställ är? Det som kostar 475, på bilden är det tvåfärgat rött och grått/grönt.

Jag måste ha ett vettigt regnställ snart! Har bara såna som antingen prasslar, är för täta eller läcker efter en kvart:cool:

Just när det gäller regnkläder så får du verkligen vad du betalar för.

En fördel med att tex välja jaktmodeller är ju att de är tysta/prasselfria. Själv käkade jag makaroner i en månad eller två och köpte ett ställ fråm Arc´teryx. Helt outstanding när det gäller vetilation, och livstids garanti på att det är helt regntätt.

Gör som jag; köp inte dammodeller av Fjällrävens utan små herrmodeller. Fast det är klart, är du en liten dam så funkar det väl inte så bra - är du en 38:a eller större så går det utmärkt att hitta lagom storlekar bland herrbrallorna.

Jag avskyr verkligen de där höga midjorna i dammodellerna - jätteobekvämt.

Tyvärr är jag inte så stor ;) Oftast är det 36 som gäller, men jag får kika runt och prova även herrmodeller, dock tror jag de blir långa i benen men jag har märkt att vissa har råa sömmar och då är det ju lätt fixat.

Bra sida; vet du hur deras regnställ är? Det som kostar 475, på bilden är det tvåfärgat rött och grått/grönt.

Jag måste ha ett vettigt regnställ snart! Har bara såna som antingen prasslar, är för täta eller läcker efter en kvart:cool:

Nej tyvärr inte, köpte mitt regnställ på TeamSportia...

Ja det är kanon med rålängd på byxor som de har på en del modeller. Hoppas du hittar ngn herrmodell som kan passa - det måste väl finnas små karlar också!:D

någon som vet hur brobergs byxan är i st 36? är de små eller stora i st? hur är kvaliten?

Ofta får man vad man betalar för. Och även om det kan vara drygt att betala mer så får man oftast bättre kvalitet på grejerna och de håller därmed längre. Vill man bara ha billigt får man vara beredd på att köpa nytt oftare och det blir oftast dyrare i längden.

Jättetack för alla svar!

Wildo finns ju i stan, så dit ska jag och kika.

Sen båda länkarna som tipsades om i länken, superbra!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 584
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka