Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror ju även på om den är tänkt som vinterjacka eller vår/höst/sommar. Pinewoods är kanske inte lämplig när det är som kallast då den inte är fodrad till skillnad mot arraks. Antalet fickor på pinewoods räcker gott och väl till för allt man har med sig på promenader och träningar. Det jag saknar är de fickorna som är placerade lite högre upp i sidorna på arrakens. De är perfekta att vila och värma händerna i.Har fastnat för Arraks original, men läst mycket recensioner om just kvalitén. En dyr jacka, som kanske inte riktigt håller måttet, därför tänker jag att jag heller kanske ännu lägger ytterligare en slant för att få en jacka som håller i ett x antal år åtm.
Har en fjällräven jacka till vardags men som jag är nöjd med. Så jag är nog ute efter en rejäl jacka i kraftigt tyg som håller emot en glad hälsande hunds klor och lite grenar i skogen. Problemet är ju det minima antalet fickor....
Beror ju även på om den är tänkt som vinterjacka eller vår/höst/sommar. Pinewoods är kanske inte lämplig när det är som kallast då den inte är fodrad till skillnad mot arraks. Antalet fickor på pinewoods räcker gott och väl till för allt man har med sig på promenader och träningar. Det jag saknar är de fickorna som är placerade lite högre upp i sidorna på arrakens. De är perfekta att vila och värma händerna i.
Är det en dam modell du har? Tyget känns rejält alltså?Jag har en pinewood-jacka sen 1,5 år och tycker att den har väldigt bra fickor. Speciellt ryggfickan! Enda nackdelen jag kommer på är att jag tycker den är onödigt tung för en så pass tunn jacka. Men det innebär antagligen att den är robustare mot hundklor etc.
EDIT: Jag har förresten även en Owney vinterjacka som är helt ok, men där är ryggfickan inte lika praktisk som på pinewooden eftersom den är mindre och öppningen är på sidan. Så det är lite knöligt att lägga ner större saker i ryggfickan utan att använda båda händerna.
Ja, jag har dam-modellen. Har inte reflekterat över att den är figursydd, men kanske beror på att jag alltid köper rätt stora kläder... (Själv gillar jag iofs inte herrjackor som ofta blir bylsiga runt magen och för smala runt höfterna. Har dock inte provat denna i herrmodell.)Är det en dam modell du har? Tyget känns rejält alltså?
Jag gillar inte riktigt att dam modellen är så figursydd, vill ha en rymlig jacka så jag är lite inne på herr modellen.
Som året runt är pinewoods mer lämplig än arraks.Jag tänkte nog ha jackan som en året om jacka, får ju klä lager på lager. Givetvis dagar med -20 går ju inte utan då får man ju ta till ens ordentliga eskimåparkas