Hunden skriker när vi är borta!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Curly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 966
jag fattar liksom inte du sitter å klagar på mitt sätt å sköta min hund men du vet inte ens bakgrunden till det hela??? :confused:

Nej jag vet inte bakgrunden till hundens seprationsångest, men jag vet att man inte löser problemet genom att sätta på ett antiskällhalsband (=bestraffning i detta fall) då det endast tar bort symptomen på Ert problem.

Genom att sätta på hunden ett antiskäll så bestraffar du din hund varje gång den talar om att den mår dåligt. Det är väl jättebra att hunden säger till att något är fel, istället för att lida i det tysta.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
778
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 416
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka