Hunden på löptävling?

linnsan

Trådstartare
Visste inte riktigt hur jag skulle sätta rubriken.
Fler härinne som springer med sina vovvar? Någon som tävlar med hunden?

Jag är inte så mycket för att tävla själv men med hund hade det varit en annan grej :D

Har hittat hundlöpet. Men det är ju bara tre stycken på hösten (?)
Canicross finns ju. Men det är väl licenser och grejer? Är det värt att ta det när man är fattig? :angel: Finns det tillräckligt många tävlingar för att det ska väga upp?

Finns det vanliga löptävlingar där man kan tänkas kunna/få ha med hund?

Visste inte riktigt hur jag skulle sätta rubriken.
Fler härinne som springer med sina vovvar? Någon som tävlar med hunden?

Jag är inte så mycket för att tävla själv men med hund hade det varit en annan grej :D

Har hittat hundlöpet. Men det är ju bara tre stycken på hösten (?)
Canicross finns ju. Men det är väl licenser och grejer? Är det värt att ta det när man är fattig? :angel: Finns det tillräckligt många tävlingar för att det ska väga upp?

Finns det vanliga löptävlingar där man kan tänkas kunna/få ha med hund?
Många mindre lokala lopp brukar det vara helt okej att ha med sig hunden också, men det blir ju inte noterat att man springer med hunden dock. ;)

K9 biathlon :love:
Nu har detta bara provats här i norr men det blev jätte populärt och tror flera klubbar håller på att fixa banor nu. Vet tyvärr inte om någon har marknadsfört någon tävling för 2016 ännu men om man håller ögonen öppna och har lite is i magen så kommer det nog börja poppa upp snart.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar