Hunden, människans bästa vän??!

H

Hanna_OC

Man brukar ju säga att hunden är människans bästa vän. Jag håller helt klart med. Min hund är helt underbar. Dom ställer alltid upp och finns alltid brevid. Håller nån med mig? Eller tycker ni hästar e människans bästa vän? :smirk:
 
Sv: Hunden, människans bästa vän??!

Beror väl på vem man frågar. vissa skulle säga att flaskan är människans bästa vän.

Jag känner dock ett starkt band till en av mina nuvarande hundar. Hon fungerade lite som assitanshund för mig när jag var gravid med mitt första barn och svimmade dagligen pga blodtrycksfall. Hon kom alltid och ställde sig intill mig när det hände och ofta INNAN det hände. En riktig kompis.

Min andra hund är min kompis när hon hjälper mig städa. Hon plockar upp ungarnas lego och lägger det i backar.

Jag föredrar hundar framför andra djur helt enkelt för att jag alltid haft hund och bara hund. :)
 
Sv: Hunden, människans bästa vän??!

Älskar mina hästar men älskar mina hundar ännu mer.
Tycker att hunden är människans bästa vän. Man lever så nära dom.
Dom finns alltid med en. Lever ju i huset med oss människor.
Dom är tillgivna och trogna. Det är mina hästar också. Men jag tycker att man kommer ännu närmare sin hund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 683
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 629
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp