Taxilock
Trådstartare
Min hund blir helt knäpp när vi får post! Hon ska anfalla den och vakta, för att hon inte ska komma åt posten har vi skaffat en brevkorg. Jag trodde i min enfald att hon skulle sluta bry efter ett tag när hon inte kom åt posten men det har hon inte gjort. Idag ringde brevbäraren på för att lämna paket, jag stängde in hunden i badrummet men stängde tydligen inte dörren ordentligt. Hon smet ut och sprang ut i trapphuset där hon hoppade på brevbärarens ben. Hon var inte aggressiv men väldigt uppspelt, jag tar tag i henne snabbt för att få in henne. Jag vet att hon i ett sånt läge kommer vända mot mig för sån här hon och det är ju precis vad som händer också. Jag tror brevbäraren blev lite rädd då vilket jag förstår! Skyfflar inte hunden och ber om ursäkt men brevbäraren är redan på väg bort.
Insåg att det här är inte hållbart längre! Skäms så himla mycket över det som hände och känner mig arg och besviken på både mig själv och hunden. Hur ska jag träna för att få henne att släppa postfixeringen? Hon är en dansk/svensk gårdshund så det är ju en hund som har vakt i sig.
Vill för tydlighetens skull säga att det var ingen fara att min hund skulle attackera brevbäraren även fast jag och hunden hamnade i konflikt. Det är alltså inte fråga om ett aggressivt överfall på brevbäraren! Hon kan däremot bli uppspelt/stressad och börja skälla även när hon ser brevbäraren på sin "brevbärarmoppe" ute.
Insåg att det här är inte hållbart längre! Skäms så himla mycket över det som hände och känner mig arg och besviken på både mig själv och hunden. Hur ska jag träna för att få henne att släppa postfixeringen? Hon är en dansk/svensk gårdshund så det är ju en hund som har vakt i sig.
Vill för tydlighetens skull säga att det var ingen fara att min hund skulle attackera brevbäraren även fast jag och hunden hamnade i konflikt. Det är alltså inte fråga om ett aggressivt överfall på brevbäraren! Hon kan däremot bli uppspelt/stressad och börja skälla även när hon ser brevbäraren på sin "brevbärarmoppe" ute.