Hunddagis?

Bansan

Trådstartare
Satt här och funderade lite över framtiden med jobb eller eventuell utbildning osv & då måste man ju genast även fundera över det här med hur & vad man ska göra med vofflan om man skulle få ett jobb där man inte kan ha med damen eller komma hem i så pass tid att man hinner med att lufta & aktivera henne under dagarna.
Därför tänkte jag på det här med hunddagis.

Någon som har/har haft sin hund på dagis? Hur har det fungerat? Vad kostar det att ha hunden på dagis?

Sv: Hunddagis?

Det finns bra och dåliga dagis. Har sett riktigt dåliga exempel, men är säker på att det finns underbara dagis oxå.

Kostnaden är nog lite beroende på vart du bor. Har sett priser på allt från 1200-1800 kr/månad. Sen finns det säkert billigare och mycket dyrare med.

Har du googlat och kollat på hunddagis? Där kan du hitta priser och vad de gör om dagarna med vovvarna.

Var noga med att kolla referenser, tillstånd och att de verkligen aktiverar hundarna varje dag även om det regnar eller är vinter.

Lycka till!

Vi har vår hund på hunddagis.
Jag tycker att det är en bra lösning då båda jobbar heltid och ändå vill ha hund.
Vår vovve trivs alldeles utmärkt på dagis och det märks att hon mår bra av att vara där men jag tror att det är individuellt. Dagis passar inte alla hundar.

Vi betalar 1800:- / månad. Då ingår lunch. Jag tycker det är väl investerade pengar för att slippa en hund som mår dåligt och ständig stress och dåligt samvete för att hunden är ensam för länge.

I Göteborg kostar det 1800 - 2500:-/mån för heltid. De dyraste på 2500:- var Hundens hus och Hundstjärnan. Tyvärr är inte tiderna anpassade för folk som börjar jobba kl 07,00. Det tidigaste stället jag hittade var Hundens Hus som öppnade 07,15...men så var ju dom snordyr också. Klippans hunddagis hade köstopp för det var flera års kö, dom tog heller inte brukshundar. Det dagis som hade passat mig bäst var Beateberg, men dom tar inte emot livliga hundar...som min nu är.

Jag har jobbat på två olika dagis, och lämnat min hund ett dygn på ett tredje dagis som även har pensionat. Tyvärr så har jag inte fått en bra bild av hunddagis, av de tre jag har sett är det bara ett som jag skulle kunna tänka mig att lämna hunden på. De andra två är oärliga och undanhåller uppgifter för de som har sina hundar där. Därför skulle jag aldrig våga lämna min hund på ett dagis om jag inte själv fick vara med under minst en veckas tid för att se hur det verkligen fungerar.

Har haft min hund på hunddagis strödagar, dvs vi är inte månadskunder utan har betalat för de enstaka dagar hunden varit där. Det har då kostat 150 kr, och då har det varit utan mat (han äter hemma).
De tar emot alla slags hundar vad jag vet, min är livlig och stark, det finns brukshundar, blandraser och sällskapsraser där på månadsbasis.
Tror att det kostar runt 2000 kr i månaden om den är där varje dag. De har även ett alternativ där man betalar en lägre summa för platsen månadsvis med tillägg för de dagar hunden faktiskt är där.
Jag skulle inte tveka att låta min hund vara där på vardagarna om min arbetssituation skulle ändras då de verkar vara seriösa och har bra koll på vad det är för hundar som är där. Som ägare får man fylla i ett formulär om hunden där man kan ange allt och lite till om dess egenheter...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 486
Senast: Farao
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 543
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar