_Molle_

Trådstartare
Har just fått jobb på ett hundagis och pensionat, och undrar lite över löner och sånt?
Där jag jobbar får jag 85.50 i timmen, och jobbar ca 5-6 timmar om dagen, alltså inget heltidsjobb. Är nitton år, utan någon utbildning, förutom att jag haft hund sen jag var fyra och gått hundkurs.
Ska om några veckor ha hela ansvaret för stället när de åker på semester, i ca 2.5 vecka. Ska man begära mer i lön under den tiden, iom att jag kommer då få jobba heltid, dvs åtta timmar om dagen.
Började i onsdags, så är fortfarande i lära-mig-hur-allt-funkar-stadiet.

Tack för svar :)

Sv: Hunddagis

Alltså, du har ju din timpeng på 85.50/timmen. Den har du oavsett hur många timmar du jobbar. Jobbar du 8 timmar får du betalt för 8 timmar, jobbar du 5 timmar får du betalt för 5 timmar. Svårare än så är det inte.

Det ingår i en normal arbetsbeskrivning att man ska klara av att arbeta självständigt, så jag tror nog inte att du får någon löneförhöjning för att du är där ensam. Får du det ska du bara se det som bonus och inte kräva att få det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 696
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 324
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 826
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 430
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka