Hundbur i V40

Zpunk

Trådstartare
Ni som har hundbur i Volvo V40 (2010 och senare), vad har ni för bur? Och hur stor är hunden som åker i den?

Jag har en V40, dock en -03. Jag valde grindar och lastgaller eftersom i alla fall min årsmodell har en tröskel bak som gör att en bur inte fungerar. Jag köpte grindarna från Jeppes och lastgallret från Hundbursbutiken (Mim VarioBarrier HR small). Jag har chow chow och mops.
gallerV40.webp

Jag har en V40, dock en -03. Jag valde grindar och lastgaller eftersom i alla fall min årsmodell har en tröskel bak som gör att en bur inte fungerar. Jag köpte grindarna från Jeppes och lastgallret från Hundbursbutiken (Mim VarioBarrier HR small). Jag har chow chow och mops.
Visa bifogad fil 66657

Jag har sett burar gjorda för bilar med tröskel. De är dock gjorda för en specifik bilmodell. Det finns företag där man bara behöver ange sin bilmodell och vilken typ av bur man vill ha så gör de en bur efter bilens mått.

Jag har sett burar gjorda för bilar med tröskel. De är dock gjorda för en specifik bilmodell. Det finns företag där man bara behöver ange sin bilmodell och vilken typ av bur man vill ha så gör de en bur efter bilens mått.
Jo, Jeppes verkar göra bur till V40 -10. Jag kände dock att jag ville nyttja hela utrymmet bak, då en bur skulle göra det hela onödigt litet.

Jo, Jeppes verkar göra bur till V40 -10. Jag kände dock att jag ville nyttja hela utrymmet bak, då en bur skulle göra det hela onödigt litet.

Så är det absolut! Jag ville mest bara skriva att det går att hitta bur till bil med tröskel. Så att folk som läser tråden vet att det går. Men det är ju helt klart så att hunden får mer plats om man har grindar jämfört med bur.

När vi köpte vår v40 - 13 så fanns ingen bur som passade. Så det blev grindar från jeppe och lastgaller från volvo. Hade eurasier även då. Nu har vi återigen v40 och jag har inte fått tummen ur att sälja grindarna vilket ju är tur nu :p

Nu har vi inte v40 (utan v60) men det finns en del burtillverkare som har måttanpassade burar. Utrymmet i buren blir ju aldrig lika stort som om man har grindar men bur är säkrare än grindar så om det går med bur så skulle jag välja det före grindar.

Burtillverkare som har måttanpassade burar är tex Robust, jeppe (tror jag), artfex, hundgubbe. Finns säker fler. Vi har bur från Robust och är mkt nöjda, detta dock som sagt till en v60. Vet även att man hos vissa burtillverkare kan beställa efter egna mått, tex hos Robust.

Liknande trådar

Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
886
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång... 2
Svar
36
· Visningar
984
Senast: ufot
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
230
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Boxmattor, erfarenheter?