J

jimmysgirl

:cry:Idag när ja o athena tog våran kvällspromenad det var mörkt ute så hörde vi folk så ja tar upp athena mot staketet ifall dom hade hundar me sig. Sen ser ja bara 2 st hundar komma farande mot oss athena börjar ju morra o ja börjar ju skrika så hoppar dom på athena o börjar bita henne o hon försvarar sig o mig genom att bita tillbaka o tjejerna skriker på hundarna som skiter i det o fortsätter bita sen hoppar den ena på mig o biter mig i handen. tillslut lyckas dom ju få tag i hundarna o koppla dom det visade sig vara tollarna som har bitit athena en annan gång.Dom säger förlåt att vi skrämde dig ja är nu jätte skakis o tårarna rinner sen går dom i väg o ja skyndar mig hem till jimmy vet ju ej om min hund är skadad. kommer in rusande hemma o gråter så jimmy kolla athena hon har fått ett jack över ögat det är det enda som syns. Jimmy tar kort på skadan sen går han o pratar me ägaren o säger att han tänker göra en polisanmälan. nu ser ja att ja har fått en litet sår på handen som blöder. När jimmy kommer hem ringer han polisen o ska göra en anmälan vi vill ju bara att hon ska ha sina agresiva hundar kopplade för hunden o våran säkerhet. Men då säger polisen att det är upp till varje län att bestämma om dom måste va kopplade O att hade det varit en pitbull,rottweiler el schäfer hade det nog blivit munkors tvång men inte vanliga hundar behöver få det. Va fan lever vi i för värld ja vill ju kunna känna mig säker o min hund. Ville bara skriva av mig lite är helt skakis o uppgiven tack för mig KRAM

Sv: Hundbitna

Fy vilka idioter! Och fruktansvärt dumt av polisen att säga så där om det skulle va pitbull, rottweiler eller schäfer! En aggresiv hund är väl lika hund som hund, även om det är en sk "vanlig hund"! Hoppas det ordnar sig för er ! Kram

Men det borde ju inte vara någon skillnad om det är en shäfer eller annan hund!

Och det har hänt förr stackars dig!:mad:

E det vuxna människor som e ute med de andra hundarna eller?
Dom borde i vilket fall skämmas uch och blä!:mad:

Usch då, stackare! Tur ändå att det inte blev värre skador.

Vad gäller polisens agerande så är det ingen skillnad på aggressiva hundar, de kan ju som sagt vara lika aggresiva även om rasen inte är de nämnda.... Hoppas ni ändå anmäler det hela, även om polisen påstår att munkorgstvång inte kommer ifråga, så är det bra att anmäla det så det finns dokumenterat om det händer igen. Till slut måste man göra något åt det.

Kram!

Kan man inte ha kontroll på sin hund så ska man inte ha den lös.. Jag tycker att det är förjävligt!

tack snälla för erat stöd :) man tycker att hund som hund men nä vi kan inte gå säkra längre i vårt eget land :mad:

ja det var vuxna människor som inte hade pli på sina 2 hundar om man vet om att dom är agresiva har man väll dom aldrig lösa så man riskerar andras liv :devil:

Det är bedrövligt, det har väl ingen roll vad man har för ras?:mad:
Hade min hund bitit någon eller hoppat på någon så hade jag tryckt ner honom rejält i backen och sen hade det blivit hund himmlen.

Förstår inte varför man vill ha hundar som attackerar??

Skickar lite kramar iaf!

Exakt! Finns många t.ex jack russels som borde få tvång munkorg!

Finns det ingen här mer än jag, som tycker att "koppeltvång" ska råda överallt , alltså inga lokala regler /skillnader.
Har man dessutom 2 hundar lösa-så blir de en flock och angriper i större utsträckning och skadorna blir inte sällan döden för den angripne hunden.
NÄR ska det bli en LAG på GENERELLT KOPPELTVÅNG ?
Som det är nu så vågar i alla fall inte jag gå på promenad inne i stan---där jag vet att det förekommer lösspringande,och ni vet vad för raser,som jag är paniskt vettförskrämd för.
Jag har en stor schäfer och har liksom ingen möjlighet att lyfta upp/skydda/rädda henne.
Man får ständigt vara på sin vakt när man är ute på promenad med sin hund-----Ska det behöva vara så ???

Hej,

Så tråkigt detta är.
Min hund blev också utsatt för detta.
Min sambo var ute och gick med vår labrador hane, i koppel.
Plötsligt kommer en stor dobberman-blanding farandes, skäller och gormar och hugger vår hund strax ovanför ögat.
Det resulterar i en jätteböld och han blir inlagd på djursjukhus över natten med dropp. Kommer hem med dränering och en hund som mår jättedåligt.

När jag konfronterar ägaren, med bildbevis, skyller hon först ifrån sig och säger att det inte var henne och hennes hund!!!
Polisen var ingen vidare hjälp trots djursjukhus-räkning och bildbevis.
Vad de sa åt oss var, att händer det igen, får ni höra av er.

Men då den gick till attack igen på midsommar mot en annan hund, och ett barn var emellan, då kom polisen inte heller.

Jag tycker att detta är OACCEPTABELT!

Oj fy.... Det är verkligen mardrömsscenariot för mig... Hoppas att jag slipper det med vår hund... Hoppas också att ni båda är någurlunda okej nu! :(

Ägare som inte har koll på sina hundar bör inte ha några typ... Tacka vet jag brukslydnad!

Reagerade också på det där med rottis, schäfer etc, vadå? Hund som hund, är den aggressiv så är den! Jag blir :devil: npå sånt!!

Har ni kollat vad som gäller i länet där ni bor? Om man får ha lösa hundar?

Det måste kunna gå och ringa någonstans och faktiskt anmäla polisens uttalande, elelr iaf polissens sätt att reagera när ni vill göra en anmälan! fy skämms!!!

Det måste kunna gå och ringa någonstans och faktiskt anmäla polisens uttalande, elelr iaf polissens sätt att reagera när ni vill göra en anmälan! fy skämms!!!

Deras 'ursäkt' för att inte ta någon anmälan, och komma ut, andra gången då hunden attackerade, var att det var midsommar och dom hade mycket att göra.
Hur ska man kunna anmäla polisen till polisen, när man inte ens kan anmäla en hundägare..?
Men jag håller med, någonstans borde man ha sin rätt...?

ja asså man kan ju anmäla till disskrimineringsutbudet eller va de ni heter :p så de måste väl finnas någon som har koll på polisen?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 791
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka