Hundbiten katt...

Sv: Hundbiten katt...

Nej försäkringsbolagen brukar inte kräva ägaren till det djur som orsakat skadan utan denne får betala det som inte försäkringen täcker.
PL

Absolut,, du har så rätt. Enligt ryktet i kvarteret dock så är även många människor rädd för den här hunden för att den är aggressiv på flera plan och även mot människor... men du har HELT rätt och jag har full förståelse för att en hund kan ha instinkter precis som andra djur. Hunden i sig är jag inte så besviken på utan framförallt ägaren som inte är mer aktsam när den har hand om en hund med sånt beteende.

"Det finns en operation som är på experimentstadiet den kostar 100.000 men den kanske kan rädda katten".
Fast det har jag blivit erbjuden i alla fall 3 ggr, två på häst och en på hund. Hundens operation blev lyckad och den ena hästens. Så så ovanligt tror jag inte det är. Däremot så är det sällan som försäkringsbolag ersätter liknade "experiment".
Uppriktigt sagt så tvivlar jag faktiskt att en veterinär har erbjudit dig experimentella operationer för 100' med osäker utgång för det djur det gäller. En veterinär måste se till såväl djurets chanser till överlevnad, ev lidande och betalningsförmågan hos ägare/försäkringsbolag. En veterinär vill ha garantier för att operationen blir betalad, antingen av försäkringsbolaget eller djurägaren, i TS fall så är det hon som måste i sin tur driva in pengarna av antingen hundägaren eller hundägarens bolag = osäker fodran för en veterinär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka