Hundbesök på ålderdomshem?

Skogstrollet

Trådstartare
Om man har en hund man tror sig vara lämplig och en önskan att muntra upp lite människor, hur går man till väga?

Har surfat men hittat dåligt med information. Behöver hunden/föraren gå någonslags kurs/lämplighetstest? Finns det något organiserat alls kring denna företeelse?

Tacksam för tips.

Sv: Hundbesök på ålderdomshem?

hej! låter jätte roligt att du vill göra något sådant!!:):bow:
när min farmor var sjuk och fick bo på ett ålderdomshem, så tog jag med min hund dit! kan säga att de boende lyste upp som solar och alla ville klappa och prata med honom, det känndes verkligen som jag gjorde en god gärning! Skulle gärna åka tbx, men tyvärr kan han vara litte misstänksam mot vissa personer...

Ring och fråga om du får komma! det tror jag de uppskattar!

Tack för svaren.

Jag får helt enkelt göra så att jag ringer runt och ser om vi skulle vara välkomna någonstans.

Jag jobbade på ett demensboende där jag hade med mig mina, och de var minst sagt väldigt uppskattat. Sådana dementa individer som ALDRIG sa nåt, började helt plötsligt prata:love: Det betyder mer än vad man kan tänka sig. Även agressiva dementa förvandlades till solstrålar ;)

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 976
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring