Hundar som tappar hår?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ladygin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 601
L

ladygin

Nån mer som har problem med att hunden mer eller mindre fäller konstant?? Har provat o bytt foder vid ett flertal tillfällen. Har även gjort hudprover, som inte visade nån sjukdom.. Nån som har några tips?? Blir galen på alla hundhår överallt.. :banana:

Fällperiod just nu? :-) Min tös har fällt som en galning, men nu har det lugnat sig lite iaf..

Tänk på att ett foderbyte tar minst 2-3 månader innan effekten kommer. Vissa hundar kan börja fälla som galningar när man byter foder också :crazy:

Min retriever fäller bara två gånger om året - ett halvår i stöten.... ;)

Mina fäller för jämnan, men släpper mest päls på vår och höst. Hundhåren ligger dock i högar året runt.

Min golden började fälla mer än massor, men jag vande mej tills han fick hudproblem dessutom. Det var underfunktion av sköldkörteln. Kan ju va värt att prova om det är så att fällningen inte liknar den vanliga.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: WildWilma
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
953
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 324
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäcka 2025
  • Nordsvensk Brukshäst